Zarządzanie jakością według norm ISO na przykładzie firmy "Gonek"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Gonek, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-07-09T13:51:23Z
dc.date.available 2014-07-09T13:51:23Z
dc.date.issued 2008 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7944
dc.description.abstract Celem głównym pracy jest analiza istoty i metod zarządzania jakością oraz ocena wpływu wdrożenia systemu ISO na przykładzie firmy „Gonek”. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale I zdefiniowano istotę i znaczenie pojęcia jakości w organizacji. Uwzględniono różnice postrzegania jakości przez konsumenta i producenta. Scharakteryzowano sposoby klasyfikacji kosztów jakości. Przedstawiono również genezę, zasady oraz metody kompleksowego zarządzania jakością (TQM). W rozdziale II zaprezentowano źródła norm ISO, ze szczególnym uwzględnieniem normy ISO 9001. Określono wymagania związane z certyfikatem normy ISO 9001:2001. Przedstawiono projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością z uwzględnieniem dokumentacji i certyfikacji systemu zarządzania jakością, a także audytu oraz działań poaudytowych. W rozdziale III scharakteryzowano przedsiębiorstwo P.P.U.H Gonek. Przeprowadzono analizę procesu wdrażania normy PN EN ISO 9001:2001. Zaprezentowano zasady kontroli jakości z uwzględnieniem monitorowania zadowolenia klientów, audytu wewnętrznego, nadzoru nad wyrobem niezgodnym, działań korygujących i zapobiegawczych oraz nadzoru nad urządzeniami kontrolno – pomiarowymi. Zaprezentowano także zapewnienie jakości poprzez zarządzanie procesowe min. procesów produkcji, obsługi klienta, zarządzania zasobami ludzkimi, obsługi administracyjnej. Dokonano również oceny wpływu wdrożenia systemu ISO na jakość operacji i produktów firmy z uwzględnieniem korzyści i kosztów. W części teoretycznej wykorzystano literaturę przedmiotu oraz Internet. W badaniach empirycznych wykorzystano źródła wtórne w postaci raportów na temat firmy oraz źródła pierwotne, oparte na wywiadzie i dokumentach, w tym księdze jakości uzyskanej od firmy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject jakość pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject system zarządzania jakością pl
dc.subject normy ISO pl
dc.subject rynek meblarski pl
dc.title Zarządzanie jakością według norm ISO na przykładzie firmy "Gonek" pl
dc.title.alternative Quality management based on ISO standards on the example of the „Gonek” company pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info