Abstract:
Celem niniejszej pracy jest
prezentacja oraz ocena znaczenia rentowności firmy dla potrzeb zarządzania całym
przedsiębiorstwem na przykładzie Handlowej Spółdzielni „Gorzków”.
Praca składa się z czterech rozdziałów – dwóch teoretycznych i dwóch empirycznych. Część teoretyczna zawarta w niniejszej pracy została przedstawiona w oparciu
o stosowną literaturę dotyczącą omawianego zagadnienia. Ponadto w pracy korzystano
z wielu danych i materiałów sprawozdawczych udostępnionych przez pracowników
HS „Gorzków”. Podczas prowadzonych analiz pojawił się problem związany z trudnością uzyskania
identycznych wyników zarówno z przeprowadzonej wskaźnikowej analizy rentowności jak
i analizy Du Ponta. Trudności te wynikały z stosowanych zaokrągleń do tysięcy złotych.
Sposób przeprowadzonej analizy może być przydatny zarówno dla małych jak
i dużych firm prowadzących pełną księgowość. Ważne jest to, by kierownictwo wiedziało
jakich informacji chce uzyskać z przeprowadzonej analizy i tylko od niego zależy
w jaki sposób odczyta i w jakim celu wykorzysta dane z niej płynące.