Postawy młodych pracowników naukowych WSB – NLU oraz PWSZ w Nowym Sączu wobec kształcenia ustawicznego – analiza komparatystyczna

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Gawłowicz, Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-10-10T10:39:10Z
dc.date.available 2014-10-10T10:39:10Z
dc.date.issued 2014-07-28 22:40:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8096
dc.description.abstract Praca magisterska dotyczy współczesnych aspektów kształcenia ustawicznego oraz postaw młodych naukowców wobec tej formy rozwoju zawodowego. Badania uzyskane na podstawie opinii respondentów przeprowadzono w dwóch uczelniach wyższych na terenie Nowego Sącza: Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej i Wyższej Szkole Biznesu. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. W części metodologicznej sformułowano problem i cele badawcze oraz postawiono hipotezy. Metodą badań była ankieta a narzędziem badań kwestionariusz ankiety. Praca zawiera analizę komparatystyczną postaw badanych naukowców co oznacza, że poszukiwano analogii, podobieństw oraz różnic w opiniach respondentów. Potwierdzono hipotezę, że młodzi naukowcy wykazują pozytywną postawę wobec kształcenia ustawicznego, a konsekwencją tego jest podejmowanie przez nich uczestnictwa w wielorakich formach edukacji permanentnej. Są przekonani, że podnoszenie kompetencji i kwalifikacji jest bardzo przydatne dla dalszego rozwoju drogi zawodowej. Młodzi naukowcy PWSZ w Nowym Sączu oraz WSB – NLU ujawniają w niewielkim stopniu zróżnicowane poznawczo i motywacyjnie opinie na temat dalszego rozwoju naukowego poprzez kształcenie ustawiczne. Pracownicy WSB – NLU motywowani są do rozwoju wewnętrznie, natomiast w drugiej uczelni rektor stosuje narzędzia zachęcające pracowników do edukacji permanentnej (obniżenie pensum rozliczeniowego, urlopy na badania naukowe). Wszyscy zgodnie podkreślają, że barierą w kształceniu ustawicznym jest dla nich nadmiar obowiązków na uczelni i brak wolnego czasu. pl
dc.description.abstract The work concerns modern aspects of continuing education and attitudes of young academics towards this method of the professional development. Researches based on opinions of the respondents were carried out in two colleges in Nowy Sacz: State Higher Vocational School and Higher School of Business National-Louis University. The paper has both theoretical and empirical character. The methodological part introduces the problem, states purposes of the research and formulates the hypothesis. The test method was a survey whereas data collection instrument – survey questionnaire. The work contains comparative analysis of the academics’ attitudes that is searching for analogies, similarities and differences in respondents’ opinions. It has been confirmed that young academics present positive and willing mindset to continuing education by taking part in different in-service training courses. They are convinced that upgrading their abilities and enhancing skills are crucial for professional development. Young scientists from both colleges demonstrate slightly different opinions on further education in professional development. The workers of Higher School of Business National-Louis University in Nowy Sacz benefit from intrinsic motivations, whereas in the second college the chancellor increases academics’ motivation to permanent development by sabbatical leave or lower quota of teaching hours. Almost all of the scholars agree that the boundary in continuing education is lack of free time and too many duties. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kształcenie ustawiczne pl
dc.subject formy doskonalenia zawodowego pl
dc.subject młodzi naukowcy pl
dc.subject postawa pl
dc.subject rozwój naukowy pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject continuing education pl
dc.subject forms of in-service training pl
dc.subject young academics pl
dc.subject attitude pl
dc.subject professional development pl
dc.subject survey pl
dc.title Postawy młodych pracowników naukowych WSB – NLU oraz PWSZ w Nowym Sączu wobec kształcenia ustawicznego – analiza komparatystyczna pl
dc.title.alternative Attitudes of the young academics of State Higher Vocational School in Nowy Sacz and Higher School of Business National-Louis University in Nowy Sacz towards continuing education - comparative analysis pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-09-23T08:11:01Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info