Product placement jako narzędzie kształtowania wizerunku produktów, na przykładzie serialu telewizyjnego „Rodzinka.pl”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Karasek, Rafał
dc.date.accessioned 2014-11-04T09:39:45Z
dc.date.available 2014-11-04T09:39:45Z
dc.date.issued 2014-09-02 01:35:18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8173
dc.description.abstract Niniejsza praca szczegółowo opisuje genezę, historię, rodzaje product plecement, a także przedstawia analizę wybranych przykładów lokowania produktów w literaturze, kinie, radiu oraz telewizji. Dodatkowo opisana treść analizuje aspekty prawne oraz finansowe, oddziaływanie, skuteczność, a także sposob, w jaki można zmierzyć lokowanie produktu. Głównym celem przeprowadzonych badań był test założonej tezy, mówiącej że product placement to narzędzie, które jest w dużej mierze odpowiedzialne za kształtowanie wizerunku produktów. Moja analiza oparta była na polskim serialu „Rodzinka.pl”. Przedstawiono analizę czasową i procentową product placement na podstawie wybranych odcinków. Wyniki przeprowadzonych badań ukazały, że lokowanie produktu (zarówno to zaplanowane, jak i przypadkowe) przedstawia nie tylko pozytywne aspekty lokowanych marek, ale także zdarzają się przypadki neutralnych oraz negatywnych oddziaływań. pl
dc.description.abstract This thesis describes history and types of product placement. It also shows analysis of selected Polish and external examples of product placement from the literature, the cinema, the radio and also from the television, and discusses formal and financial aspects of product placement. The main objective of the research is to ask if product placement is a tool of designing a product's image. The analysis is based on selected episodes of the Polish series "Rodzinka.pl". The analysis includes time and percentage comparisons in the each selected episode of the series. The results show that product placement (both accidental and intentional) presents not only a positive image of the brand but also neutral and negative sides. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject product placement pl
dc.subject lokowanie produktu pl
dc.subject reklama pl
dc.subject promocja pl
dc.subject marketing pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject brand placement pl
dc.subject product placement pl
dc.subject promotion pl
dc.subject marketing pl
dc.subject advertisement pl
dc.subject tools pl
dc.subject brand placement pl
dc.subject city placement pl
dc.subject marketing communications pl
dc.title Product placement jako narzędzie kształtowania wizerunku produktów, na przykładzie serialu telewizyjnego „Rodzinka.pl” pl
dc.title.alternative Product placement as a tool of designing an product's image based on the television series „Rodzinka.pl" pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-10-19T07:43:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info