Różnice w sposobach motywacji szeregowego pracownika w firmach polskiej i norweskiej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Matuszczyk, Elżbieta
dc.date.accessioned 2013-10-06T11:22:55Z
dc.date.available 2013-10-06T11:22:55Z
dc.date.issued 2009-06-24 23:02:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/817
dc.description.abstract W pracy starano się sprawdzić i ukazać ewentualne różnice występujące w sposobie motywowania pracowników dwóch firm. Jedną z nich jest lokalna hurtownia spożywcza BAĆ-POL Tarnów zajmująca się dystrybucją artykułów spożywczych. Zatrudnia ona 30 pracowników i jest filią BAĆ-POL-u, który ma swoją siedzibę w Rzeszowie. Jest organizacją zarządzaną, można powiedzieć, w klasyczny sposób, jak wiele innych polskich firm. W jej systemie motywacyjnym nacisk jest kładziony jedynie na pieniężne środki motywacji, a i one nie są zbyt rozbudowane. Drugim badanym przedsiębiorstwem jest Oddział D&F GROUP w Stura w Norwegii. Jest to również filia większej organizacji o nazwie D&F GROUP, której siedziba znajduje się w Bergen w Norwegii. W oddziale Sture zatrudnionych jest około 30 pracowników. D&F GROUP zajmuje się utrzymaniem sprawności technicznej terminalu gazowego, (w tym: izolacji termicznej i powłoki antykorozyjnej) należącego do STATOIL- HYDRO. Posiada bardzo rozbudowany system motywacji i zarządzania. Stosowane są w niej różne płacowe i pozapłacowe formy motywacji, a stosunek pracodawca-pracownik cechuje się dużą dozą zaufania i wyrozumiałości. W poniższej pracy starano się porównać style kierowania stosowane w obu firmach i sprawdzić, czy stosowanie pozapłacowych środków motywacji jest związane z wielkością PKB. Zbadano również wpływ różnych form wynagrodzenia na motywację i lojalność pracowników. Wnioski dotyczące ewentualnych różnic w systemach motywacyjnych D&F GROUP i BAĆ-POL-u zostały wyciągnięte na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród pracowników wyżej wymienionych organizacji. Część teoretyczna pracy zawiera w rozdziale pierwszym omówienie pojęcia motywacji oraz przegląd teorii motywacji na gruncie pracowniczym. Drugi rozdział dotyczy zarządzania zasobami ludzkimi. Zaprezentowane w nim zostały podstawowe modele motywacji w zarządzaniu. Rozdział trzeci poświęcono charakterystyce szczegółowej płacowych i pozapłacowych form motywacji pracowników. Czwarty rozdział stanowi empiryczną część pracy, zawiera zarys sytuacji społeczno-gospodarczej Polski i Norwegii, prezentację zastosowanych ankiet oraz wnioski wynikające z przeprowadzonego badania ankietowego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject zarządzanie przez motywację pl
dc.subject system motywacyjny organizacji pl
dc.title Różnice w sposobach motywacji szeregowego pracownika w firmach polskiej i norweskiej pl
dc.title.alternative Differences in the way ordinary workers in Polish and Norwegian companies are motivated pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-01T13:32:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info