W pracy pt. „Strategia rozwoju przedsiębiorstwa sektora MŚP na przykładzie firmy Domino Catering” omówiono sektor małych i średnich przedsiębiorstw pod względem ich klasyfikacji, roli i specyfiki zarządzania, w tym strategii. Ponadto, przeanalizowano pojecie strategii i związane z nim rodzaje, a w szczególności zwrócono uwagę na strategię rozwoju. Za obiekt badawczy posłużono się firmą Domino Catering, którą poddano wnikliwej analizie, polegającej na zbadaniu rynku i konkurencji, po czym wysnuto wnioski i obrano kierunki rozwojowe, które zostały przedstawione w założonej strategii. Z badania wynika, że firma Domino Catering ma szanse być znaną marką na lokalny rynku, jednak jej dalszy rozwój zależeć będzie od poprawy warunków produkcji tzn. większego lokalu, wydajniejszego sprzętu, wzrostu zatrudnienia oraz odpowiedniej kampanii reklamowej. Płynność finansowa, jaką firma posiada, zapewni jej dalszy rozwój oraz utrzymanie zaufanych dostawców a utrzymana wysoka jakość i wdrażanie nowych wyrobów przyciągnie kolejnych klientów. Zatem założona hipoteza, że strategia rozwojowa przedsiębiorstwa wpływa na zdolność przedsiębiorstwa do osiągnięcia sukcesu - jest słuszna.
The thesis on „Business development strategy in SME sector as exemplified by Domino Catering Company” presents the analysis of sector of small and medium enterprises with regard to their classification, roles and management specifics and strategies. The notion of strategy and its types have been scrutinized with particular focus on a strategy of development. The selected object of research, namely, the Domino Catering Company, has been thoroughly investigated with respect to market and competitors, to be followed by conclusions and guidelines for further development of an assumed strategy. The carried out research has shown that the Domino Catering Company has every potential to become a well-known brand on the local market. However, its future development will largely depend on improving the conditions of production, such as, bigger premises, more efficient equipment, hiring more employees and carrying out effective advertising campaign. The currently noted financial liquidity will guarantee its further development and loyalty of suppliers, whereas the sustained high quality with implementation of new product will attract new customers. Therefore, the proposed hypothesis that development strategy of a company influences its ability to reach success – is right.