Praca posiada charakter teoretyczno - empiryczny. Podjęty problem badawczy skoncentrowany jest na analizie stopnia przywiązania młodych ludzi do marki na przykładzie marki Adidas. W badaniu wzięło udział 35 osób w wieku od 18 do 29 lat. Badanie zostało zrealizowane za pomocą kwestionariusza ankiety. Zgromadzony materiał empiryczny poddany został analizie statystycznej. Z przeprowadzonych analiz wynika, iż młodzi ludzie w przeważającej liczbie wykazują skłonności przywiązana względem marki (w tym przypadku marki Adidas). Tego typu postawa przejawia się nie tylko w systematyczności zakupów preferowanych produktów, jak również w pozytywnej postawie względem marki. Za ważny czynnik mający wpływ na ponawianie zakupów uznano dochód. Jak wiadomo produkty markowe charakteryzują się wysokimi cenami. Dlatego też nie zawsze młodzi ludzie z niskimi dochodami mogą sobie pozwolić na zakup markowych produktów. Z tej też przyczyny uważa się, iż można być przywiązanym do danej marki, ale ze względu na brak funduszy, nie dokonywać ich zakupu lub wybierać te, które posiadają aktualnie, stosunkowo niższe ceny. Z drugiej strony zwraca się uwagę na to, iż nie trzeba być przywiązanym do określonej marki by systematycznie dokonywać zakupu oferowanych przez nią towarów. Młodzi ludzie wchodzą w posiadanie produktów wyłącznie w wyniku wypracowanego nawyku. Nie interesują się nowościami pojawiającymi się na rynku, reprezentują ubogą wiedzę odnoście aktualnego asortymentu produktów oferowanego przez markę oraz nie odczuwają bezpośredniej identyfikacji z nią w przeciwieństwie do osób o wysokim stopniem przywiązania. Zrealizowany program badawczy z udziałem młodych ludzi dokonujących zakupu produktów makowych dostarcza wyników posiadających wartość poznawczą. Przeprowadzone badanie daje możliwość oceny marki pod względem jej znaczenia w życiu każdego młodego człowieka.
Thesis has a theoretical-empirical character. A research problem is focused on the analysis of brand loyalty among young people to the example brand Adidas. The survey involved 35 persons aged 18 to 29 years. The study was carried out using a questionnaire. Collected empirical material has been subjected to statistical analysis. The analyzes carried out, it appears that young people in the majority of show tendencies tied to brand (in this case brand Adidas). This attitude manifests itself not only in systematic purchases preferred products, as well as a positive attitude to brand. . As an important factor affecting the redoing purchases were considered income. It is well known branded products are characterised by high prices. It is therefore not always young people with low income can afford to buy branded products. With this, the reasons, it is considered that it can be attached to brand but due to a lack of funds do not make their purchase or choose those that currently have relatively low prices. On the other hand, it is noted that there is no need to be attached to their specific brand to systematically buy it of goods. Young people come into the possession of products only as a result of developed habit. They are not interested in news emerging on the market, they represent lean knowledge respect current range of products offered by brand and do not suffer from direct identification with it as an opposed to people with a high degree of commitment. Carried out research program involving young people buying brand products provides results with the knowledge gained. The investigation has the ability to assess brand in terms of its importance in the life of each young man.