Zarządzanie satysfakcją z pracy nauczycieli jako sposób podnoszenia ich efektywności na przykładzie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łysej Górze

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Powroźnik, Edyta
dc.date.accessioned 2013-10-06T12:02:57Z
dc.date.available 2013-10-06T12:02:57Z
dc.date.issued 2009-07-03 13:47:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/822
dc.description.abstract Celem pracy jest przeanalizowanie tego, w jakim stopniu i czy w ogóle satysfakcja z pracy nauczycieli wpływa na poziom ich pracy. Zagadnienie to przedstawiono zarówno od strony literaturowej, jak i od strony praktycznej poprzez przeprowadzenie badań wśród nauczycieli. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym zawarto definicje pracy i jej wartość dla pracownika. Następnie omówiono pojęcie satysfakcji z pracy. W jego dalszej części przedstawiono czynniki indywidualne i właściwości organizacyjne wpływające na poziom satysfakcji z pracy. W rozdziale drugim przedstawiono pojęcia motywacji oraz motywacji w pracy. Ukazano również dwie teorie motywacji: teoria składników motywacji oraz teoria procesu motywowania. W dalszej części tego rozdziału omówiono pojęcie zaangażowania pracowniczego. Trzeci i zarazem ostatni rozdział stanowi empiryczną część pracy. Opisano w nim zawód nauczyciela, przedmiot badań, który dotyczy poziomu satysfakcji z pracy nauczycieli oraz tego, w jaki sposób satysfakcja ta jest związana z ich zawodową efektywnością. Ponadto postawiono hipotezy oraz metody badawcze. Następną część pracy stanowią wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łysej Górze. Ostatnia część zawiera wnioski z badań opierające się na weryfikacji postawionych wcześniej hipotez. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject praca pl
dc.subject badanie satysfakcji pl
dc.subject motywowanie pl
dc.title Zarządzanie satysfakcją z pracy nauczycieli jako sposób podnoszenia ich efektywności na przykładzie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Łysej Górze pl
dc.title.alternative Managing job satisfaction in teaching profession as a means of increasing efficiency illustrated with the example of Technical and General Education School complex in Lysa Gora pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-01T13:39:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info