Abstract:
Celem pracy jest pokazanie, iż Internet staje się niezwykle skutecznym środkiem oddziaływania na odbiorcę, kreowania pozytywnego wizerunku firmy, jednakże tylko wtedy, gdy jego potencjał zostanie wykorzystany we właściwy sposób. Aby odnieść w nim sukces należy poznać możliwości jakie daje Internet, jak i zrozumieć ograniczenia z jakimi się wiąże. W pierwszym rozdziale przedstawiono definicję i elementy wizerunku oraz istotę tożsamości i reputacji firmy. Ponadto opisano narzędzia, działania marketingowe, jak i strategie wspomagające kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Drugi rozdział poświęcony jest historii powstawania globalnej sieci jaką jest Internet. Przedstawiono w nim również dynamikę rozwoju tego medium. Ukazano również jak ważne dla kreowania wizerunku są działania public relations w sieci. Rozdział trzeci zawiera informacje odnośnie prawidłowo i efektywnie wykonanej witryny internetowej. Opisano w nim istotne cechy, jak również funkcje, które powinna spełniać witryna internetowa w procesie kształtowania wizerunku. Ostatni rozdział to przedstawienie istotnych informacji o portalu internetowym Yahoo. Nakreślono w nim działania podejmowane przez portal w celu zaistnienia w świadomości użytkowników i kojarzenia się im z jak najlepszej strony. W rozdziale tym porównano również konkurencyjne portale internetowe na rynku międzynarodowym i także na rynku polskim.