dc.description.abstract |
Celem pracy jest próba wykazania silnej i stabilnej pozycji Grupy Ubezpieczeniowej PZU, w tym Agencji Ubezpieczeniowej PZU S.A. w Krynicy – Zdroju. Konkurencyjność firmy i tworzenie dominującej strategii przedsiębiorstwa została przedstawiona w pięciu rozdziałach pracy. Rozdział pierwszy stanowi teoretyczny opis zagadnień z dziedziny zarządzania strategicznego. Rozdział drugi to analiza strategiczna rynku i sektora ubezpieczeniowego. Omówione zostały metody analizy konkurencji i otoczenia konkurencyjnego. Znajdują się tu także informacje dotyczące oczekiwań, celów oraz misji przedsiębiorstwa. Kolejna część tego rozdziału to omówienie elementów marketingu mix: produktu, centy, promocji i dystrybucji w działalności przedsiębiorstwa. Trzeci rozdział zawiera charakterystykę Agencji Ubezpieczeniowej w Krynicy – Zdroju, w tym historię przedsiębiorstwa, model organizacji i misje firmy. Przedstawiona została struktura Grupy PZU i struktura organizacyjna Agencji Ubezpieczeniowej PZU S.A. w Krynicy – Zdroju .Czwarty rozdział pracy to próba analizy otoczenia konkurencyjnego firmy. Dokonano także oceny elementów marketingu mix, decydujących o przewadze nad firmami konkurującymi. Analiza SWOT i wprowadzenie nowej techniki sprzedaży pozwala wykazać mocną i stabilną pozycję firmy na rynku krajowym. Ostatni piąty rozdział to próba odpowiedzi na pytanie czy będziemy się ubezpieczać w przyszłości, jakie są wymogi prawne dotyczące zawierania ubezpieczeń po wstąpienia do Unii Europejskiej. Dochodzimy także do próby odpowiedzi na pytanie jaką rolę i funkcję będzie pełnił Internet w zawieraniu ubezpieczeń. |
pl |