Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko na podstawie badań przeprowadzonych w Przedszkolu nr 1 w Limanowej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Mrożek, Aneta
dc.date.accessioned 2015-01-13T11:49:36Z
dc.date.available 2015-01-13T11:49:36Z
dc.date.issued 2006 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8338
dc.description.abstract Celem pracy jest określenie wpływu i reakcji na młodego odbiorcę (dziecko w wieku przedszkolnym), jakie wywiera reklama telewizyjna. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, przedstawiono genezę i istotę reklamy oraz jej zasadnicze cele, funkcje i zadania. Następnie zaprezentowano rodzaje reklamy, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy telewizyjnej. Następny rozdział pracy poświęcony jest problematyce oddziaływania reklamy na konsumenta. Reklama jest formą komunikacji - na wstępie rozdziału, określono, zatem przebieg procesu komunikacji. W dalszej kolejności, przedstawiono podstawowe aspekty związane z psychologią i typami zachowań konsumenckich. Rozdział kończy przedstawienie reklamy jako formy perswazyjnej komunikacji z nabywcą. Kolejny, trzeci rozdział pracy skupia się na wpływie reklamy na dziecko. Przedstawiono dziecko jako konsumenta, a następnie określono rolę telewizji w życiu dziecka. W dalszej kolejności, określono odbiór reklamy telewizyjnej przez dziecko oraz skutki jej oddziaływania na tę specyficzną grupę konsumentów. Rozdział kończy prezentacja wyników badań wtórnych na temat wpływu reklamy na dzieci w Polsce. Ostatni rozdział pracy miał charakter badawczy. W części metodologicznej przedstawiono cel badań, sformułowano hipotezy badawczy, potem - przedstawiono dobór próby do badań, dokonano charakterystyki metody i narzędzia badawczego, opisano organizację badań i badaną populację. W drugiej części rozdziału, przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych związanych z reklamą telewizyjną w świadomości dzieci przedszkolnych. Rozdział kończą wnioski. W pracy wykorzystano literaturę z zakresu marketingu, promocji, reklamy, psychologii konsumentów itd. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject rodzaje reklamy pl
dc.subject dzieci pl
dc.title Wpływ reklamy telewizyjnej na dziecko na podstawie badań przeprowadzonych w Przedszkolu nr 1 w Limanowej pl
dc.title.alternative Influence of the television commercial for child based of searching in Kindergarden in Limanowa pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info