Model mentoringu we współczesnej szkole wyższej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Karwala, Sebastian
dc.date.accessioned 2015-01-13T11:50:56Z
dc.date.available 2015-01-13T11:50:56Z
dc.date.issued 2007 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8339
dc.description.abstract W pracy opisano rozwiązania, które są w stanie zdynamizować proces ich odkrywania i rozwijania możliwości tkwiących w człowieku, a co najważniejsze, wprowadzić studenta na ścieżkę ustawicznego samodoskonalenia. Wydaje się, że (tym) najefektywniejszym podejściem może okazać się mentoring. Uczelnia, w której zostanie on wprowadzony, zapewne w dużo większym stopniu, sprosta wyzwaniom gospodarki opartej na wiedzy, umożliwiając studentom wszechstronny rozwój. W rozdziale pierwszym została przedstawiona istota zarządzania wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Ponadto określone zostały jego cechy oraz rola szkolnictwa wyższego w tym procesie, łącznie z zarysowaniem celów i zastosowaniem strategii zarządzania wiedzą. W rozdziale drugim, określone zostały zadania, jakie powinno spełniać szkolnictwo wyższe, w tym uczelnia inteligentna, w kontekście zarządzania wiedzą. Według autora najważniejszym zadaniem, który stanowi podstawę efektywnego kształcenia jest odkrywanie i rozwijanie potencjału studenta, w tym jego kompetencji. Rozdział trzeci traktuje o mentoringu, jako o zinstytucjonalizowanym systemie, opartym na relacjach mistrz – uczeń, mogącym zmierzyć się z wyzwaniem kreowania liderów na miarę gospodarki przyszłości, a zatem - opartej na wiedzy. Opisano tu jego funkcje i znaczenie oraz obecne zastosowanie. Niniejsza praca zawiera także badania opinii studentów oraz kadry zarządzającej uczelnią na przykładzie WSB – NLU dotyczące kwestii będącej przedmiotem zainteresowania autora. Badanie zostało przeprowadzone pod kątem promowania zadań i celów uczelni, która chce rozwijać talenty liderów. Zwieńczeniem pracy jest przedstawienie funkcjonalnego i interaktywnego modelu mentoringu w szkole wyższej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie wiedzą pl
dc.subject Gospodarka Oparta na Wiedzy (GOW) pl
dc.subject kompetencje pl
dc.subject kształcenie pl
dc.subject mentoring pl
dc.title Model mentoringu we współczesnej szkole wyższej pl
dc.title.alternative The mentoring model in the contemporary higher school pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info