Abstract:
Celem pracy jest próba analizy oraz wskazanie kierunków usprawnień wybranych procesów dystrybucyjnych w Przedsiębiorstwie Produkcyjno-Handlowym Optimus Spółka Akcyjna w Nowym Sączu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera ogólną charakterystykę marketingu określającą cele i pojęcia stosowane przy tworzeniu marketingu mix. Rozdział drugi przedstawia rolę dystrybucji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Prezentuje także rodzaje kanałów dystrybucji, czynniki warunkujące dobór kanałów dystrybucji. W rozdziale trzecim zaprezentowano Firmę OPTIMUS i jej działalność. Przedostatni rozdział przedstawia system dystrybucji firmy OPTIMUS jego rolę w działalności firmy oraz konflikty w kanałach. Część piąta to porównanie systemu dystrybucji z firmą konkurencyjną oraz przedstawienie rentowności przy sprzedaży w poszczególnych kanałach. W niniejszej pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu oraz materiały wewnętrzne Firmy Optimus S.A w Nowym Sączu.