dc.description.abstract |
Celem pracy jest pokazanie strategii marketingowej stosowanej przez developerów przy wynajmie powierzchni handlowej, na przykładzie francuskiej firmy APSYS, oaz identyfikację wyzwań stojących przed developerami w zakresie komercjalizacji nowych obiektów w kontekście narastającej konkurencji na tym rynku. Sprzedaż gotowych obiektów i ich zarządzanie nie są przedmiotem analizy. W rozdziale I omówiono wybrane zagadnienia z teorii: strategii, analizy otoczenia, segmentacji rynku i marketing mix. W rozdziale II omówiono: klimat inwestycyjny w Polsce, definicję i klasyfikacje centrów handlowych. Dokonano też analizy rynku centrów handlowych w Polsce w celu przybliżenia otoczenia w którym funkcjonuje firma. W rozdziale III omówiono pozycję rynkową APSYS i praktyczną realizację strategii wynajmu powierzchni handlowej kładąc nacisk na czynniki sukcesu rynkowego. W pracy wykorzystano literaturę fachową z dziedziny zarządzania, nieruchomości, materiały firmowe APSYS w postaci prezentacji, raportów i analiz. Dodatkowo wykorzystano raporty firm doradczych z rynku nieruchomości, artykuły prasowe, informacje z branżowych stron internetowych. Wykorzystano również informacje przekazane przez pracowników firmy APSYS podczas wywiadów. W zakończeniu dokonano podsumowania strategii marketingowej firmy APSYS w zakresie wynajmu powierzchni handlowej wskazując na wyzwania stojące przed developerami przy realizacji nowych projektów. |
pl |