Celem niniejszej pracy dyplomowej było ukazanie istoty działań public relations na przykładzie procesu kreowania wizerunku firmy transportowej Stan-Trans. Praca składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Pierwsze dwa rozdziały prezentują zagadnienia teoretyczne, stanowiące podstawę dla późniejszych rozważań. Na wstępie zdefiniowano pojęcie PR oraz skupiono się na ogólnym znaczeniu wizerunku, by następnie rozważyć jego wpływ dla badanego przedsiębiorstwa. Kolejny rozdział opisuje proces badania własnego, w którym zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Posłużono się kwestionariuszem ankiety. Ankietę przeprowadzono wśród pracowników firmy Stan-Trans, jak również jej klientów. Na podstawie jej wyników, można wnioskować, że działania PR w przedsiębiorstwie są skuteczne, jako że ankietowani w głównej mierze ocenili jego wizerunek jako pozytywny. Głównymi zaletami spółki okazały się być: profesjonalny personel, jej pozytywna reputacja, solidność, rzetelność oraz wysoka jakość świadczonych usług. W budowaniu swojego wizerunku organizacja wspiera wiele akcji charytatywnych. Jednak, jak wykazały badania, tylko 30% kontrahentów jest tego świadomych. W końcowej sekcji zaproponowano drobne zmiany, które pozwoliłyby na umocnienie image’u tejże firmy.
The primary purpose of this thesis is to present the substance of PR operations. The process of creating brand image of Stan-Trans, a transport company, forms a basis for these considerations. The idea of PR is defined. Also, the notion of image, and its importance for the aforementioned organization are characterized. Chapter 1-2 deals with the research, which was conducted by adopting a diagnostic survey method, namely, a self-completion questionnaire. The subjects were employees and clients of the company, who assessed Stan-Trans image as positive. Professional personnel, a high reputation, solidity and excellent service quality proved to be its major advantage. Based on the results, the discussed operations are thought to be effective, and to help the enterprise build market position. In creating its positive image, Stan-Trans supports charity events. Nevertheless, the survey data shows that only 30% of company customers know about this situation. In the last section, minor changes, which could improve Stan-Trans image, are suggested.