Analiza konkurencyjności Carlsberg Polska S.A. na polskim rynku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Jurgała, Jarosław
dc.date.accessioned 2015-01-13T14:38:16Z
dc.date.available 2015-01-13T14:38:16Z
dc.date.issued 2014-10-27 02:04:41
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8508
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest analiza konkurencyjności Carlsberg Polska S.A. na polskim rynku. Praca opiera się na rozważaniach dotyczących istoty konkurencyjności przedsiębiorstw i metod wykorzystywanych do jej analizy. Część teoretyczna pracy powstała w oparciu o metodę analizy i oceny materiałów źródłowych - piśmiennictwa z badanego zakresu, w tym literatury zwartej przedmiotu, sprawozdań finansowych, artykułów oraz opracowań naukowych. Część badawcza pracy weryfikuje postawioną przez autora hipotezę zakładającą, iż Carlsberg Polska S.A. zawdzięcza swoje wyniki (w kontekście konkurencyjności) przyjętej strategii łączenia tradycji z nowoczesnością, rozsądnym inwestycjom w obrębie posiadanych browarów i skupiania się na produkcji piwa, kosztem mniejszego zaangażowania w popularne wśród konkurentów przedsięwzięcia społeczne. Badania zostały przeprowadzone w oparciu o analizę SWOT, analizę 5 sił Portera, ocenę konkurencyjności oferty produktowej omawianej spółki, macierz McKinseya oraz analizę profili konkurencyjnych przez pryzmat kluczowych czynników sukcesu. pl
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyze the competitiveness of Carlsberg Poland inc. on the Polish market. The work is based on considerations relating to the substance of the competitiveness of enterprises and the methods used for the analysis. The theoretical part of the work was based on the method of analysis and evaluation of source materials - literature from the test range, including, financial reports, articles and scientific papers. Part of the research work verifies the hypothesis constructed by the author assuming that Carlsberg Polska S.A. owes its results (in the context of competitiveness) of adopted strategy of the join of the tradition in with modernity, for reasonable investments of breweries in the range had and focusing on the manufacture of beer, with cost of the lower commitment in popular amongst competitors of the undertaking social. Examinations were conducted based on the SWOT analysis, Porter's 5 forces analysis, the assessment of the competitiveness of the company's product offerings discussed, GE matrix and analysis of competitive profiles through the prism of the key success factors. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject Carlsberg Polska S.A. pl
dc.subject macierz McKinseya pl
dc.subject 5 sił Portera pl
dc.subject competitiveness pl
dc.subject SWOT analysis pl
dc.subject Carlsberg Polska S.A. pl
dc.subject GE matrix pl
dc.subject Porter's 5 forces analysis pl
dc.title Analiza konkurencyjności Carlsberg Polska S.A. na polskim rynku pl
dc.title.alternative Analysis of the competitiveness of the Carlsberg Poland inc. on the Polish market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-01-13T13:30:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info