Znaczenie i budowanie wizerunku towarzystwa ubezpieczeniowego na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych TUW

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Śmigielska, Grażyna
dc.contributor.author Tarsa, Ewelina
dc.date.accessioned 2015-01-15T10:37:19Z
dc.date.available 2015-01-15T10:37:19Z
dc.date.issued 2014-11-04 09:07:37
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8534
dc.description.abstract Budowa pozytywnego wizerunku we współczesnej rzeczywistości rynkowej stanowi ważny element funkcjonowania Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie istotności wizerunku towarzystwa ubezpieczeniowego, problematyki jego budowy oraz zaplanowanie kampanii wizerunkowej. Obiektem badań jest Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, funkcjonujące na polskim rynku ubezpieczeniowym od 1991 r. Specjalizuje się w ubezpieczeniach rolników. Dotychczasowa działalność Towarzystwa w kwestii kształtowania jego wizerunku była dość uboga. Opierała się na bezpośrednim kontakcie z klientem. Rozwój rynku, działania promocyjne konkurencji oraz opinie klientów uwidoczniły potrzebę przeprowadzenia kampanii wizerunkowej, mającej na celu wyróżnienie Towarzystwa na tle innych ubezpieczycieli. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zawiera zagadnienia dotyczące specyfiki usług ubezpieczeniowych. Określa istotę i proces budowy wizerunku oraz jego znaczenie w budowaniu lojalności klientów i pozycji rynkowej. Rozdział drugi charakteryzuje rynek ubezpieczeniowy w Polsce. Przedstawia podmiotową i przedmiotową strukturę rynku, uwarunkowania konkurencyjności oraz perspektywy rozwoju i zagrożenia. Rozdział trzeci został napisany w oparciu o zdobyte w czasie mojej kilkuletniej pracy w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych TUW doświadczenia oraz obserwacje, a także nieformalne rozmowy z klientami. Przeprowadzona analiza SWOT uwidoczniła elementy wyróżniających Towarzystwo. Umożliwiła zaplanowanie kompleksowej kampanii wizerunkowej i stwierdzenie, iż odpowiednie pozycjonowanie stanowi klucz do sukcesu marketingowego Towarzystwa. pl
dc.description.abstract The positive image in the contemporary reality of the market is a very important element in the functioning of the Association. The purpose of this paper is to present the significance of the image of the insurance company, issues its construction and planning of the image campaign. The object of the research is TUW Mutual Insurance Company, operating on the Polish insurance market since 1991. Specializes in insurance for farmers. The current activities of the Society in terms of shaping his image was quite poor and based on direct contact with the customer. Market development, promotion of competition and customer reviews have highlighted the need for an image campaign aimed at Society award against other insurers. The work consists of three chapters. The first comprises issues relating to the specifics of insurance services. Defines the essence and image building process and its importance in building customer loyalty and market position. The second chapter is characterized by the insurance market in Poland. Shows the subjective and objective market structure, determinants of competitiveness and growth prospects and risks. The third chapter was written based on the experience gained during my several years of work at the Society of Mutual Insurance TUW experiences and observations, as well as informal conversations with customers. SWOT analysis conducted revealed the distinctive elements of the Company. It possible to plan a comprehensive image campaign and declaration that the relevant positioning is the key to marketing success Society. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject ubezpieczenie pl
dc.subject towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych pl
dc.subject pozycjonowanie pl
dc.subject kampania wizerunkowa pl
dc.subject image pl
dc.subject insurance pl
dc.subject mutual insurance company pl
dc.subject positioning pl
dc.subject image campaign pl
dc.subject wizerunek pl
dc.title Znaczenie i budowanie wizerunku towarzystwa ubezpieczeniowego na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych TUW pl
dc.title.alternative The meaning and image building on the example of an insurance company Mutual Insurance TUW pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-01-13T13:29:58Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info