dc.description.abstract |
Celem pracy jest poznanie teorii na temat kształtowania przekazu reklamowego i przyciągania uwagi docelowego odbiorcy przekazu oraz analiza wybranych przekazów reklamowych i ich weryfikacja poprzez opinie respondentów. Praca składa się z dwóch części. Pierwsze dwa rozdziały obejmują teoretyczne rozważania na temat przekazu reklamowego. Kolejne dwa rozdziały stanowią część empiryczną, do której źródłem informacji były badania ankietowe. Zjawisko reklamy jako narzędzia promocji i komunikacji oferty przedsiębiorstwa jest poruszane w rozdziale pierwszym. Opisano tu pojęcia, typologię i cechy reklamy. Drugi rozdział opisuje zagadnienia reklamy pod względem przyciągania uwagi klientów. Poruszono w nim kwestie hierarchii efektów, źródła i formy percepcji odbiorcy oraz sposoby jej przyciągania. Przykłady przekazów promocyjnych zostały poddane analizie w trzecim rozdziale pracy. Skoncentrowane się na całościowych przekazach, ale także na wybranych elementach składowych reklam: nagłówku, sloganie reklamowym, zdjęciu lub ilustracji. Czarty rozdział został poświęcony wynikom badań pierwotnych. Celem badania było poznanie opinii oraz określenie postaw nabywców wobec wybranych przekazów reklamowych oraz ich elementów. Praca została napisana w oparciu o literaturę przedmiotu głownie z zakresu promocji, a szczególnie reklamy oraz zachowań klienta. Przeprowadzono także badania ankietowe dotyczące reakcji konsumentów na wybrane przekazy reklamowe. |
pl |