Analiza i ocena atrakcyjności sektora wody mineralnej w Polsce z perspektywy przedsiębiorstwa Muszynianka

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Kusiak, Ewa
dc.date.accessioned 2013-10-08T11:34:47Z
dc.date.available 2013-10-08T11:34:47Z
dc.date.issued 2009-07-13 18:55:48
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/869
dc.description.abstract Sektor to część przemysłu grupująca przedsiębiorstwa produkujące wyroby lub usługi o podobnym przeznaczeniu i sprzedające je na tym samym geograficznie rynku. Przedmiotem analizy w niniejszej pracy jest sektor wód mineralnych w Polsce. Celem głównym pracy jest przedstawienie istoty, sposobów identyfikacji i metod analizy sektora oraz analiza i ocena sektora wydobycia i sprzedaży wód mineralnych w Polsce, z punktu widzenia przedsiębiorstwa „Muszynianka”. Realizacji celu głównego służyć będą następujące cele szczegółowe: - przedstawienie sektora jako kategorii ekonomicznej, - przedstawienie metod analizy i oceny atrakcyjności sektora, - identyfikacja podstawowych kryteriów oceny atrakcyjności sektora, - skonstruowanie procedury badawczej dla analizy i oceny atrakcyjności sektora, - analiza i ocena atrakcyjności sektora wód mineralnych w Polsce z uwzględnieniem perspektyw przedsiębiorstwa „Muszynianka”, - sformułowanie zaleceń strategicznych dla Spółdzielni „Muszynianka”. W rozdziale I scharakteryzowano sektor jako kategorię ekonomiczną. Przedstawiono istotę i sposoby identyfikacji sektora. Rozważono różnice w rozumieniu sektora i rynku i określono ich wzajemne oddziaływanie. W tym rozdziale scharakteryzowano również sposoby klasyfikacji sektorów. W rozdziale II zaprezentowano metody analizy i oceny atrakcyjności sektora, które posłużą do badań w części empirycznej. W rozdziale III określono metodykę badania empirycznego, precyzując metody i narzędzia badawcze. Przedstawiono procedurę badań i stosowane źródła. Scharakteryzowano przedsiębiorstwo „Muszynianka”, pod kątem kluczowych produktów i rynków, analizy ekonomiczno – finansowej, zasobów niematerialnych i potencjału kadrowego. W rozdziale IV przeprowadzono analizę i ocenę atrakcyjności sektora wód mineralnych w Polsce z punktu widzenia „Muszynianki”. Zastosowano analizę profilu ekonomicznego sektora, „pięciu sił” M. E. Portera i analizę struktury konkurencji wewnątrz sektora. Następnie przedsiębiorstwa sformułowano wnioski i zalecenia strategiczne dla przedsiębiorstwa "Muszynianka". pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorstwa pl
dc.subject sektor pl
dc.subject analiza sektorowa pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.title Analiza i ocena atrakcyjności sektora wody mineralnej w Polsce z perspektywy przedsiębiorstwa Muszynianka pl
dc.title.alternative Analysis and assessment of attractiveness of mineral water industry in Poland from the perspective of Muszynianka company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-07T09:16:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info