Czynniki wpływające na wzrost lub upadek przedsiębiorstw w dobie kryzysu gospodarczego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jasieński, Michał
dc.contributor.author Osman, Łukasz
dc.date.accessioned 2015-12-10T12:47:28Z
dc.date.available 2015-12-10T12:47:28Z
dc.date.issued 2015-07-02 16:30:36
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8745
dc.description.abstract W mojej pracy magisterskiej opisałem kryzys gospodarczy. Skupiłem się na kryzysie, który rozpoczął się w roku 2013 w branży obuwniczej. Kryzys ten przybrał na sile w roku 2014 i trwa do dnia dzisiejszego. Podwaliny kryzysu dał międzynarodowy kryzys gospodarczy. Jednak najbardziej dotknęła producentów obuwia sytuacja polityczna na Ukrainie. Kraj ten był jednym z głównych odbiorców obuwia od polskich producentów. Cała ta sytuacja spowodowała walkę o przetrwanie wśród producentów. Jednak istnieją firmy, które w znacznej mierze zyskały na tej sytuacji poprzez wykorzystywanie złej koniunktury do zaistnienia na rynku. Główna myśl przewodnia pracy polega na wytłumaczeniu, dlaczego jedne firmy w dobie kryzysu odnotowują straty a inne znaczący wzrost. Szereg badań, wywiadów środowiskowych oraz wiedza własna pozwoliły na przybliżenie tego mechanizmu. Głównym aspektem pracy jest przedstawienie działań firmy „PG”, która wykorzystała złą sytuacje na rynku i poprzez radykalne, bardzo ryzykowne zmiany zaczęła bardzo szybko rozwijać swoją sprzedaż. Nie zawsze sytuacja kryzysowa dla wszystkich jest zła i powoduje duże straty. pl
dc.description.abstract In this thesis I have discussed crisis as an economic phenomenon. I focused on the crisis that began in 2013 in the footwear industry. This crisis intensified in 2014 and continues to this day. The root of this crisis is the international economic crisis. However, what most affected manufacturers of footwear was the political situation in the Ukraine. The country was one of the main clients of Polish footwear manufacturers. The whole situation has caused the struggle for survival among manufacturers. However, there are companies that largely benefited from this situation by taking advantage of complicated times to come into the market. I try to explain why some companies during the crisis record losses and others - significant growth. The main aspect of the study is to present the company's operations "PG" which used bad situation on the market and by radical, very risky changes very quickly began to expand its sales. Not always a crisis situation is bad for everyone and causes large losses. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kryzys gospodarczy pl
dc.subject upadłość pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject obuwie pl
dc.subject pięć sił Portera pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject czynniki sukcesu pl
dc.subject economic crisis pl
dc.subject bankruptcy pl
dc.subject business development pl
dc.subject footwear pl
dc.subject Porter's five forces pl
dc.subject sale pl
dc.subject success factors pl
dc.title Czynniki wpływające na wzrost lub upadek przedsiębiorstw w dobie kryzysu gospodarczego pl
dc.title.alternative Factors affecting growth or fall of companies in times of economic crisis pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-10-02T09:06:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info