Strategia marketingowa produktów farmaceutycznych na przykładzie firmy "Bioton S.A."

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Paliwoda-Matiolańska, Adriana
dc.contributor.author Nowak, Karolina
dc.date.accessioned 2013-10-09T09:06:58Z
dc.date.available 2013-10-09T09:06:58Z
dc.date.issued 2009-07-14 11:50:13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/881
dc.description.abstract W pracy skupiono się na produktach farmaceutycznych ze względu na odrębność i specyfikę strategii marketingowej produktów leczniczych, która nie jest kształtowana w sposób standardowy, lecz potrzebuje odmiennego podejścia. Ponieważ tematyka biotechnologii czyli farmacji w zakresie genetycznym jest w Polsce jeszcze słabo znana, istnieje niewiele źródeł dotyczących tego zagadnienia. Podstawą zdobywania wiedzy oprócz studiowania literatury była również analiza dokumentów udostępnionych mi przez firmę Bioton S.A. Pierwszy rozdział pracy dotyczy produktu jako głównego elementu działań marketingowych. Opisano w nim istotę produktu oraz jego funkcje. W dalszej części rozdziału skupiono się na przedstawieniu cech cyklu życia produktu, a także jego regulowaniu. Przedstawiono w nim również strategię produktu oraz istotę marketingu farmaceutycznego. W rozdziale tym zawarta jest także problematyka wprowadzenia nowego produktu na rynek i jego akceptacja przez nabywców. W kolejnym rozdziale skupiono się na zagadnieniu związanym ze strategią marketingową i aspektach z nią powiązanych, aby zrozumieć strukturę strategii dla nowych produktów. Ta wiedza jest niezbędna do dalszej analizy strategii produktów leczniczych. Rozpoczęto od struktury strategii, a także strategii marketingowych typu produkt-rynek, aby później scharakteryzować strategię firm farmaceutycznych na rynkach Unii Europejskiej. W dalszej części pracy skupiono się na ocenie strategii marketingowej, a także ryzykiem z nią związanym. W trzecim rozdziale zajęto się metodologicznymi aspektami pracy. W części tej zawarto problem i cele badań, jak również metody badawcze, które zastosowano przy pisaniu niniejszej pracy. Dalsza część rozdziału poświęcona została charakterystyce obszaru badawczego, czyli firmie Bioton S.A. Ostatni rozdział ma charakter empiryczny. Powstał on na podstawie analizy źródeł wtórnych udostępnionych przez firmę Bioton S.A. oraz przeprowadzonych wywiadów pogłębionych. W rozdziale zweryfikowano prawdziwość postawionej hipotezy, iż produkt farmaceutyczny wymaga odrębnej strategii marketingowej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject produkt pl
dc.subject marketing produktu pl
dc.subject rynek farmaceutyczny pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.title Strategia marketingowa produktów farmaceutycznych na przykładzie firmy "Bioton S.A." pl
dc.title.alternative Marketing strategy of the pharmaceutical products on the example of "Bioton S.A." company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-07T09:19:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info