Merchandising - zastosowanie skutecznych technik rozumianych jako sposób prezentacji towarów w sklepach samoobsługowych na przykładzie firmy Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Kalisz, Grzegorz
dc.date.accessioned 2015-12-22T14:24:03Z
dc.date.available 2015-12-22T14:24:03Z
dc.date.issued 2015-09-30 12:38:57
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8831
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy jest analiza merchandisingu jako działania zwiększającego sprzedaż poprzez odpowiednią ekspozycję produktów. W badaniach podjęto próbę przedstawienia zachowań konsumentów podczas dokonywania zakupów. Badania przeprowadzono na podstawie ankiety, w której wzięło udział 60 osób. Cel badania stanowiło sprawdzenie czy respondenci dokonują zakupów pod wpływem impulsu wywołanego stosowaniem technik merchandisingu. Analizie poddano szereg czynników wpływających na zachowania nabywców podczas dokonywania zakupów. Należą do nich: -materiały reklamowe, -cena, ulubiona marka, -ekspozycja towaru, -lokalizacja punktu sprzedaży, -aranżacja wnętrza placówki handlowej, -degustacje produktów, Przeprowadzone badania ankietowe doprowadziły do wielu istotnych wniosków potwierdzających zasadność przyjętych hipotez badawczych. Prawdziwa okazała się hipoteza wskazująca, iż ankietowani najchętniej kierują się do sklepów dyskontowych jak również robią zakupy w sklepach osiedlowych. Produktem impulsowym, jaki najczęściej kupują są gumy do żucia oraz słodycze, które stanowią 80% strefy przykasowej nieodzownie kojarzonej z działaniami merchandisingowymi. pl
dc.description.abstract The main topic of this thesis is to analyze merchandising as a way of how to increase sales by proper products exposure. The study intend to show behavior of consumers during purchase. The study has been done based on a questionnaire, which was attended by 60 people. The aim of the study was to check whether the respondents do shopping on impulse, caused by use of merchandise techniques. A number of factors which have affect on the behavior of buyers during their shopping, have been analyzed. These factors are: - advertising materials, - a price, a favorite brand, - goods exposure, - a store location , - interior design of a store, - product tasting. The questionnaire study have led to many important conclusions confirming the validity of the hypothesis. The hypothesis proved true that respondents most often visit discount stores as also local stores. The chewing gum and sweets are an impulse product which are most often bought by consumers. This product takes 80% place of a checkout zone associated with merchandising. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kupujący pl
dc.subject produkt impulsowy pl
dc.subject zachowania kupujących pl
dc.subject decyzje zakupowe pl
dc.subject zakupy pl
dc.subject strefa przykasowa pl
dc.subject buyer pl
dc.subject impulse product pl
dc.subject behavior of buyers pl
dc.subject purchasing decisions pl
dc.subject shopping pl
dc.subject checkout zone pl
dc.subject ekspozycja pl
dc.subject merchandising pl
dc.subject exposure pl
dc.title Merchandising - zastosowanie skutecznych technik rozumianych jako sposób prezentacji towarów w sklepach samoobsługowych na przykładzie firmy Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Merchandising - use of effective techniques, understood as a way of sales presentation in self-service stores on the example of company Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-12-17T13:36:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info