Motywacja jako kluczowy czynnik wpływający na efekty pracy i wyniki sprzedażowe na przykładzie firmy Pryzmat - Oddział Nowy Sącz

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Laskosz, Roman
dc.date.accessioned 2016-01-03T10:54:33Z
dc.date.available 2016-01-03T10:54:33Z
dc.date.issued 2015-09-23 20:47:00
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8863
dc.description.abstract Niniejsza praca magisterska traktuje o tym w jaki sposób motywacja może wpływać na wyniki sprzedażowe w firmie handlowej. Przeanalizowano przykład Grupy Pryzmat, oraz tego w jaki sposób pracownicy tej firmy są motywowani do pracy i jak ta motywacja wpływa na ich wyniki i ich parametry sprzedażowe. Przeprowadzone zostały badania biorąc pod uwagę dane wtórne, czyli w tym wypadku dane sprzedażowe firmy Pryzmat – oddział w Nowym Sączu, oraz dane pierwotne zebrane w czasie luźnego wywiadu z pięcioosobową załogą tego punktu, zadano im szereg pytań próbując odpowiedzieć na pytanie jak rozumieją motywację, czy czują się zmotywowani do pracy i czy są świadomi tego jakie narzędzie ku temu wykorzystuje firma, która ich zatrudnia. Postawiono dwie hipotezy badawcze. Pierwsza zakłada, że system motywacyjny w Grupie Pryzmat ma przełożenie na wyniki sprzedażowe, zaś druga, że największy wpływ na motywację pracowników mają czynniki finansowe. Po przeanalizowaniu badań i danych obydwie hipotezy zostały zweryfikowane pozytywnie. Okazało się, że wpływ motywacji skutecznie wpływa na wyniki sprzedażowe, zaś w wyniku analizy scenariusz IDI ustalono, że pracownicy największą wagę jeśli chodzi o motywację przykładają do czynników finansowych, chociaż jak sami zaznaczają, nie bez znaczenia są też czynniki pozafinansowe. pl
dc.description.abstract This master thesis shows how motivation can influence the sales results in the trading company. We analysed the example of the Pryzmat Group as well as the manner in which the employees of this company are motivated to work and how this motivation affects their results and their sales performance. Study was carried out taking into account the secondary data, in this case sales data Pryzmat Company - a branch in Nowy Sacz, as well as the primary data collected during a loose interview with a five crew members of this point. They were asked a series of questions, trying to see how they understand the motivation, if they feel motivated to work and if they are aware of what tool company which employs them use to motivate them. Two hypotheses have been posed. The first assumes that the motivation system within the Pryzmat Group is reflected in the sales results, while the second states that financial factors have the biggest impact on staff motivation. After analysing the research and data, both hypotheses were positively verified. It turned out that the motivation effectively influence the sales results, and in turn due the analysis of the IDI scenario was established that for employees financial factors have the greatest importance when it comes to motivation, although as they point out non-financial factors are also important. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject pryzmat pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject motivation pl
dc.subject motivation system pl
dc.title Motywacja jako kluczowy czynnik wpływający na efekty pracy i wyniki sprzedażowe na przykładzie firmy Pryzmat - Oddział Nowy Sącz pl
dc.title.alternative Motivation as a key factor influencing the effects of work and the sale results based on example of Pryzmat Company - Branch in Nowy Sącz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-12-17T13:36:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info