Obniżenie wieku szkolnego szansą na rozwój dzieci, nauczycieli i szkół – analiza na przykładzie wybranych Szkół Podstawowych w Gminie Kamionka Wielka

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Stanczak, Marcin
dc.date.accessioned 2016-02-06T09:27:06Z
dc.date.available 2016-02-06T09:27:06Z
dc.date.issued 2015-07-26 14:56:17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8890
dc.description.abstract W pracy badano opinię publiczną na temat obniżenia wieku szkolnego i jego wpływu na rozwój ucznia, nauczyciela i szkoły. W tym celu przeprowadzono ankiety. Skierowano je do wychowawców klas pierwszych, dyrektorów i rodziców dzieci sześcioletnich w wybranych Szkołach Podstawowych w Kamionce Wielkiej. Były to Szkoła Podstawowa w ZSPG nr 1 w Kamionce Wielkiej, Szkoła Podstawowa w ZSPG nr 2 w Kamionce Wielkiej oraz Szkoła Podstawowa w ZSPG w Mystkowie. Ankiety rozdano na tydzień do domów. Wszystkie wróciły odpowiednio uzupełnione i w wyznaczonym czasie. Następnie dokonano analizy ankiet. Wykonano diagramy oraz tabele przedstawiające wyniki. Sformułowano hipotezy badawcze, które dzięki ankietom zostały zweryfikowane. Jak wynika z ankiet hipoteza główna okazała się słuszna, ponieważ obniżenie wieku szkolnego stało się szansą na rozwój dziecka, nauczyciela i szkoły. Nauczyciele, dyrektorzy jak i rodzice pozytywnie wypowiadają się na temat wprowadzonych zmian licząc, że za kilka lat przyniosą one pozytywne skutki i spełnią oczekiwania zarówno reformatorów jak i rodziców i ich dzieci. pl
dc.description.abstract This thesis examines public opinion about lowering the school age and its influence on the development of a pupil, teacher and school. For this purpose, a questionnaire survey was conducted. It was aimed at form teachers of the first grades, head teachers and parents of six-year-old children in the chosen primary schools in Kamionka Wielka. The survey covered Primary School in ZSPG No. 1 in Kamionka Wielka, Primary School in ZSPG No. 2 in Kamionka Wielka and Primary School in ZSPG in Mystków. The distributed questionnaires were taken home for a week. They were all completed correctly and returned at the appointed time. Next, the analysis of the questionnaires was carried out. Diagrams and tables showing the results were created. Research hypotheses were formulated and verified on the basis of the questionnaires. As the questionnaires show, the main hypothesis was correct because lowering the school age has provided an opportunity for the development of a child, teacher and school. The teachers, head teachers and parents speak positively about the introduced changes hoping that they will bring about positive effects in a few years’ time and come up to the expectations of both reformers and parents as well as their children. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject sześciolatki pl
dc.subject obniżenie wieku szkolnego pl
dc.subject reforma edukacji pl
dc.subject szkolnictwo pl
dc.subject system edukacji pl
dc.subject six-year-olds pl
dc.subject lowering the school age pl
dc.subject the education reform pl
dc.subject education pl
dc.subject system of education pl
dc.title Obniżenie wieku szkolnego szansą na rozwój dzieci, nauczycieli i szkół – analiza na przykładzie wybranych Szkół Podstawowych w Gminie Kamionka Wielka pl
dc.title.alternative Lowering School Age as a Chance for Development of Children, Teachers, and Schools – Analysis on the Example of Selected Elementary Schools in the Kamionka Wielka Community pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-01-12T09:09:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info