Sponsoring organizacji pozarządowych z sektora kultury i sztuki na przykładzie Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. i Krynickiego Towarzystwa Kulturalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Biskup, Grzegorz
dc.date.accessioned 2016-05-31T09:47:36Z
dc.date.available 2016-05-31T09:47:36Z
dc.date.issued 2015-07-11 14:34:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9091
dc.description.abstract Zasadniczym celem niniejszej pracy jest wykazanie potencjalnych korzyści jakie niesie za sobą sponsoring tak dla sponsorowanego, sponsora, jak również beneficjentów ostatecznych. Przedmiotem analizy była współpraca sponsoringowa Krynickiego Towarzystwa Kulturalnego im. Jana Kiepury w Krynicy- Zdroju oraz Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. Analiza została poprzedzona próbą zdefiniowania sponsoringu oraz organizacji pozarządowych, a także przedstawieniem charakterystycznej dziedziny sponsoringu jaką jest sponsoring kultury i sztuki. Badania zrealizowano w oparciu o dokumenty wtórne, jak również ankietę przeprowadzoną wśród beneficjentów ostatecznych sponsoringu. Analiza dokumentów wtórnych pozwoliła wykazać wymierne korzyści, jakie ze sponsoringu osiągnął sponsorowany, a wyniki ankiety odzwierciedlały to jak beneficjenci ostateczni postrzegają sponsora, a także czy sponsoring przyczynia się do poprawienia oferowanej im oferty kulturalnej. Przeprowadzone badania pozwoliły potwierdzić przyjęte hipotezy, wykazując przy tym korzystny wpływ sponsoringu na wszystkich zainteresowanych. pl
dc.description.abstract The main aim of this work is to demonstrate potential benefits which sponsorship entails for sponsored, sponsor and the final beneficiaries. Subject of the analysis was the cooperation within the sponsorship between Krynica’s Cutural Society name of John Kiepura in Krynica-Zdrój and Totalizator Sportowy Ltd. The analysis was preceded by an attempt to define sponsorship and NGOs and presentation of the specific kind of sponsorship which is sponsorship art and culture. The research was realized on the basis of secondary documents and a survey carried out among the final beneficiaries of sponsorship. Analysis of secondary document let to demonstrate measurable benefits which sponsored reached from sponsorship and the results of the survey showed how the final beneficiaries perceive a sponsor and whether the sponsorship helps to improve cultural offer offered to them. The research helps to affirm adopted hypotheses and showed positive impact of sponsorship on all concerned. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject sponsoring pl
dc.subject kultura pl
dc.subject sztuka pl
dc.subject organizacje pozarządowe pl
dc.subject korzyści ze sponsoringu pl
dc.subject instytucja kultury pl
dc.subject rodzaje sponsoringu pl
dc.subject sponsorship pl
dc.subject culture pl
dc.subject art pl
dc.subject NGOs pl
dc.subject benefits of sponsorship pl
dc.subject cultural institution pl
dc.subject types of sponsorship pl
dc.title Sponsoring organizacji pozarządowych z sektora kultury i sztuki na przykładzie Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. i Krynickiego Towarzystwa Kulturalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju pl
dc.title.alternative Sponsorship of NGOs from the arts and culture sector on the example of Totalizator Sportowy Ltd. and Krynica’s Cutural Society name of John Kiepura in Krynica-Zdrój pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-02-10T14:16:25Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info