Rola szkoleń w negocjacjach handlowych a sukces firmy.
Praca zawiera bogaty zbiór informacji z zakresu komunikacji międzyludzkiej, siły perswazji i manipulacji w negocjacjach handlowych. Zawarta jest wiedza o komunikacji werbalnej i niewerbalnej, oraz roli wywierania wpływu podczas komunikowania się z ludźmi. Opisane zostały techniki wywierania wpływu używane najczęściej podczas negocjacji handlowych. Poruszone zostały też kwestie przeprowadzania prawidłowych negocjacji, które mają na celu porozumienie obu stron, tak aby wszyscy negocjatorzy byli zadowoleni, mimo wstępnych rozbieżności celów. Przedstawiony zostaje profil dobrego negocjatora, oraz została zwrócona uwaga na standardowe błędy podczas negocjacji. Badania zostały wykonane używając wywiadu bezpośredniego, który został przeprowadzony z właścicielem firmy oraz pracownikami, którzy odbyli szkolenie. Zostały zweryfikowane założenia, a wykonane badanie stwierdza słuszność udziału pracowników w szkoleniach z zakresu negocjacji handlowych. Zostały zebrane dane ukazujące ewidentny wzrost sprzedaży po szkoleniu. Udowodniono, że szkolenia mają pozytywny wpływ na wynik finansowy firmy, oraz została podniesiona pewność siebie pracowników podczas rozmów z partnerami handlowymi. Badania udowadniają potęgę i siłę komunikacji, korzystającej z wywierania wpływu.
The role of training in trade negotiations and the success of the company.
This thesis contains a rich collection of information concerning interpersonal communication, power of persuasion and manipulation in trade negotiating. The knowledge of verbal and nonverbal communication is also included in the paper and the role of influencing people while communicating with them. I described the techniques of persuasion which are used the most often in trade negotiations. I focused on the issues of conducting proper negotiations which are aimed at the agreement of both sides so that all negotiators are satisfied, despite initial divergence of their goal. The profile of a good negotiator was presented and it took a look at the most common of mistakes in negotiating. Research had been realised by means of Paper and Pencil Interview, which included the businness proprietor and the employees who underwent training course. The assumptions were verified, and the conducted research demonstrates the validity of running training courses for employees.. Data was collected, which demonstrates self-evident increase in sales after the course. It was confirmed that courses have positive impact upon company's financial performance, and that they improve employees' confidence in contacts with trading partners. The research confirms the power of communication profiting from influencing others.