Wpływ reklamy produktów dla dzieci na decyzje nabywcze rodziców

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Kalicińska, Agata
dc.date.accessioned 2016-07-13T11:44:10Z
dc.date.available 2016-07-13T11:44:10Z
dc.date.issued 2015-07-20 09:01:11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9209
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza zachowań nabywczych rodziców pod wpływem reklam produktów dla dzieci. Głównym aspektem rozpatrywanego problemu badawczego jest to, w jaki sposób dokonują oni wyborów konsumpcyjnych, jakimi czynnikami się kierują i czy ich decyzje zakupowe są zgodne z ich rzeczywistymi poglądami. Badania przeprowadzone zostały na podstawie kwestionariusza ankiety wśród osób posiadających dzieci w wieku 0 – 12 lat. Analizie poddano takie czynniki jak:  wpływ reklamy na dokonywane wybory  manipulacja i perswazja w przekazie reklamowym  częstotliwość zakupów pod impulsem okazji  obiektywność, racjonalność i emocjonalność w ocenie oferowanych produktów  skuteczność reklamy Weryfikacji poddano hipotezy dotyczące podejmowania decyzji zakupowych przez rodziców na rynku produktów dla dzieci do lat 12 pod wpływem perswazji i manipulacji przekazów reklamowych. Dominującymi motywami zachowań rodziców są: troska o swoje dzieci, o ich bezpieczeństwo, skład produktów, jakość, cena, wygląd i estetyka. pl
dc.description.abstract The aim of the study is to analyze purchasing behavior of parents under the influence of advertising of products for children. The main aspect of the problem in question of the research is how they make consumer choices, which factors they consider and do their shopping decisions according to their actual views. Tests were carried out on the basis of a questionnaire survey among people with children aged 0 - 12 years. We analyzed such factors as:  the impact of advertising on the choices  manipulation and persuasion in the transmission of advertising  frequency of purchases under the impulse of occasion  objectivity, rationality and emotionality in the evaluation of the products offered  the effectiveness of advertising Hypotheses were verified for making purchase decisions by parents on the market of products for children under the age of 12 under the influence of persuasion and manipulation of advertising messages. The dominant factors of such behaviors of parents are caring for their children, for their safety, the composition of products, quality, price, appearance and aesthetics. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject decyzje zakupowe pl
dc.subject zachowania konsumenckie pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject advertising pl
dc.subject purchasing decisions pl
dc.subject consumer behavior pl
dc.subject persuasion pl
dc.subject manipulacja pl
dc.subject manipulation pl
dc.title Wpływ reklamy produktów dla dzieci na decyzje nabywcze rodziców pl
dc.title.alternative Impact of advertising products for children in parents purchasing decision pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-02-10T14:28:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info