dc.contributor.advisor |
Lizak, Jadwiga |
|
dc.contributor.author |
Kalicińska, Agata |
|
dc.date.accessioned |
2016-07-13T11:44:10Z |
|
dc.date.available |
2016-07-13T11:44:10Z |
|
dc.date.issued |
2015-07-20 09:01:11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9209 |
|
dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza zachowań nabywczych rodziców pod wpływem reklam produktów dla dzieci. Głównym aspektem rozpatrywanego problemu badawczego jest to, w jaki sposób dokonują oni wyborów konsumpcyjnych, jakimi czynnikami się kierują i czy ich decyzje zakupowe są zgodne z ich rzeczywistymi poglądami.
Badania przeprowadzone zostały na podstawie kwestionariusza ankiety wśród osób posiadających dzieci w wieku 0 – 12 lat.
Analizie poddano takie czynniki jak:
wpływ reklamy na dokonywane wybory
manipulacja i perswazja w przekazie reklamowym
częstotliwość zakupów pod impulsem okazji
obiektywność, racjonalność i emocjonalność w ocenie oferowanych produktów
skuteczność reklamy
Weryfikacji poddano hipotezy dotyczące podejmowania decyzji zakupowych przez rodziców na rynku produktów dla dzieci do lat 12 pod wpływem perswazji i manipulacji przekazów reklamowych. Dominującymi motywami zachowań rodziców są: troska o swoje dzieci, o ich bezpieczeństwo, skład produktów, jakość, cena, wygląd i estetyka. |
pl |
dc.description.abstract |
The aim of the study is to analyze purchasing behavior of parents under the influence of advertising of products for children. The main aspect of the problem in question of the research is how they make consumer choices, which factors they consider and do their shopping decisions according to their actual views.
Tests were carried out on the basis of a questionnaire survey among people with children aged 0 - 12 years.
We analyzed such factors as:
the impact of advertising on the choices
manipulation and persuasion in the transmission of advertising
frequency of purchases under the impulse of occasion
objectivity, rationality and emotionality in the evaluation of the products offered
the effectiveness of advertising
Hypotheses were verified for making purchase decisions by parents on the market of products for children under the age of 12 under the influence of persuasion and manipulation of advertising messages. The dominant factors of such behaviors of parents are caring for their children, for their safety, the composition of products, quality, price, appearance and aesthetics. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
reklama |
pl |
dc.subject |
decyzje zakupowe |
pl |
dc.subject |
zachowania konsumenckie |
pl |
dc.subject |
perswazja |
pl |
dc.subject |
advertising |
pl |
dc.subject |
purchasing decisions |
pl |
dc.subject |
consumer behavior |
pl |
dc.subject |
persuasion |
pl |
dc.subject |
manipulacja |
pl |
dc.subject |
manipulation |
pl |
dc.title |
Wpływ reklamy produktów dla dzieci na decyzje nabywcze rodziców |
pl |
dc.title.alternative |
Impact of advertising products for children in parents purchasing decision |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-02-10T14:28:24Z |
|