Zarządzanie marką na przykładzie marki samochodów Volkswagen

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Jeż, Szymon
dc.date.accessioned 2016-10-27T11:31:53Z
dc.date.available 2016-10-27T11:31:53Z
dc.date.issued 2014-09-29 14:43:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9254
dc.description.abstract Głównym celem pracy było zbadanie, jaki wpływ na wizerunek marki Volkswagen mają podejmowane przez przedsiębiorstwo działania promocyjne. Do celów szczegółowych zaliczyć można pozyskanie informacji na temat znajomości marki i skojarzeń z nią związanych wśród konsumentów oraz wyszczególnienie tych czynników, które mają największy wpływ na kształtowanie wizerunku marki. Ponadto, starano się także dowiedzieć, jakie są opinie byłych lub też obecnych użytkowników samochodów marki Volkswagen. W celu pozyskiwania informacji posłużono się badaniem ankietowych wykorzystującym kwestionariusz pytań rozprowadzony za pośrednictwem Internetu. W rezultacie przeprowadzonego badania dowiedziono, że najbardziej znanymi formami promocji marki jest reklama telewizyjna i internetowa i takie też formy aktywności promocyjnej są przez respondentów uważane za najefektywniejsze. Dowiedziono również, że marka Volkswagen jest ogólnie znana na rynku, kojarzy się głównie z niezawodnością i funkcjonalnością, a jej ważnym atrybutem jest wnętrze wygodne dla całej rodziny. Natomiast podstawowymi elementami mającymi największy wpływ na wizerunek marki są: kraj pochodzenia, opinie użytkowników oraz niezawodność. W opinii byłych i obecnych użytkowników samochodów marki, Volkswagen jest niezawodną konstrukcją godną polecenia, nadającą się do dalekich podróży z całą rodziną. pl
dc.description.abstract The main aim of the thesis was to examin the influence of promotin activies undertaken by the companies, on the image of Volkswagen brand. One of the specific objectives is gaining information about knowledge of the brand and associations connected with it among the consumers and specifying those factors that have the biggest infuence on shaping of the image of the brand. Furthermore, one was trying to find out about the opinions of former or current Volkswagen car user. Survey was used in order to obtain information. It consisted of questions and was distributed by means of Internet. As a result it has been found that the most well known promotions of the brand are the advertisements on television and on the Internet and those forms are also the most effective according to the respondents. It has been proved that Volkswagen brand is well- known on the market, people associate it mostly with reliability and functionality and one of its attributes is the inside that is comfortable for a whole family. However, basic elements having the biggest impact on the image of the brand are: country of orogin, opinions of users and reliability. According to former and current users of Volkswagen cars, Volkwagen is dependable, recommendable and suitable for long distance journeys with a whole family. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject tożsamość marki pl
dc.subject wizerunek marki pl
dc.subject zarządzanie marką pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject brand identity pl
dc.subject brand image pl
dc.subject brand management pl
dc.subject company pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.title Zarządzanie marką na przykładzie marki samochodów Volkswagen pl
dc.title.alternative Brand management with regard to Volkswagen cars pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-06-11T10:57:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info