Marketingowe i psychologiczne aspekty postrzegania przekazu reklamowego przez odbiorców

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Klok, Aneta
dc.date.accessioned 2013-10-14T10:53:52Z
dc.date.available 2013-10-14T10:53:52Z
dc.date.issued 2009-09-13 14:44:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/944
dc.description.abstract Celem pracy było zrozumienie, poznanie, a także zbadanie reakcji respondentów wobec reklamy. Ponieważ praca ma charakter empiryczny, oparta została na badaniu reakcji respondentów na przekaz reklamowy, nie stawiano jednej ogólnej tezy, postawiono następujące hipotezy badawcze: H 1: telewizja jest najbardziej atrakcyjnym środkiem przekazu reklamowego w oczach odbiorców, H 2: kontrowersyjna reklama bardziej przyciąga uwagę odbiorcy niż reklama tradycyjna, H 3: udział eksperta lub gwiazdy w reklamie zwiększa wiarygodność przekazu i wpływa na pozytywne postrzeganie reklamowanego produktu, H 4: w reklamie mężczyzn interesuje bardziej występująca modelka, niż reklamowany produkt H 5: główny cel reklamy to wzbudzenie pragnienia posiadania Praca składa się z czterech rozdziałów, z czego pierwsze dwa rozdziały mają charakter teoretyczny, a kolejne empiryczny. W rozdziale pierwszym dokonano analizy funkcji i rodzajów przekazu reklamowego, zaprezentowano wpływ reklamy na odbiorców, a także zostały omówione elementy mające wpływ zarówno na odbiór jak i postrzeganie treści reklamy. Rozdział drugi niniejszej pracy został poświęcony wpływowi przekazu reklamowego na zachowanie odbiorców, wrażliwości zmysłowej odbiorcy oraz reakcji na bodźce reklamowe. W rozdziale trzecim podjęto się analizy wtórnych źródeł danych zamieszczonych w prasie jak i analizie spotów reklamowych. Zanalizowano styl reklam, ich treść oraz sposób argumentacji. W czwartym rozdziale podjęto problematykę analizy własnego badania przeprowadzonego na grupie respondentów dotyczącego odbioru reklamy. Analiza wyników badania miała na celu weryfikację wcześniej postawionych hipotez badawczych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.title Marketingowe i psychologiczne aspekty postrzegania przekazu reklamowego przez odbiorców pl
dc.title.alternative Marketing and psychological aspects of perception of an advertising medium by recipients pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-14T07:09:39Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info