Miejsce turystyki biznesowej w strategiach rozwoju miast i regionów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Miedziński, Daniel
dc.date.accessioned 2013-10-15T08:58:00Z
dc.date.available 2013-10-15T08:58:00Z
dc.date.issued 2009-09-16 18:54:35
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/958
dc.description.abstract Celem pracy jest prezentacja, jakie cechy powinna mieć profesjonalnie przygotowana i wdrażana strategia rozwoju, oraz jak strategia rozwoju wpływa w rzeczywistości na atrakcyjność miasta lub regionu, na przykładzie dwóch miast województwa dolnośląskiego. Z jednej strony miasta o wypracowanej pozycji w otoczeniu krajowym i międzynarodowym, z drugiej strony miasta wychodzącego z długoletniego kryzysu gospodarczego. Dodatkowo, w niniejszej pracy przedstawiono, jak odpowiednio realizowany rozwój turystyki biznesowej może wpłynąć na sytuację miasta i regionu, jak w sposób pośredni wpływa na rozwój innych gałęzi gospodarki, więc dlaczego warto w turystykę biznesową inwestować. Rozdział I prezentuje najważniejsze zasady tworzenia i wdrażania strategii rozwoju miast i regionów. Zaczynając od definicji strategii i rozwoju, rozdział krok po kroku prezentuje etapy prac nad strategią oraz zwraca uwagę na takie aspekty, jak rodzaje podejść do opracowywania strategii, oraz co jest najważniejsze przed przystąpieniem do tworzenia strategii rozwoju. Rozdział I stanowi podstawę do oceny przykładowych strategii rozwoju przedstawionych w rozdziale III i tym samym weryfikacji hipotezy pierwszej. Rozdział II omawia pojęcie turystyki biznesowej, przedstawiając definicję oraz podział na główne rodzaje. Na podstawie danych uzyskanych z instytutu turystyki, pokazane zostały wielkości dochodów jakie można osiągnąć z branży turystyki biznesowej. Rozdział ten służy udowodnieniu hipotezy drugiej, na temat opłacalności inwestowania w turystykę biznesową. Rozdział III omawia przykłady strategii rozwoju i jednocześnie weryfikuje hipotezę pierwszą o wpływie przyjętej strategii na zarządzanie miastem lub regionem. Dodatkowo rozdział III ma na celu udowodnienie części hipotezy drugiej, mówiącej przede wszystkim o wpływie turystyki biznesowej na rozwój przedsiębiorczości i innowacji w gospodarce regionu. Rozdział III wskazuje także najczęściej popełniane błędy przy opracowywaniu i wdrażaniu strategii rozwoju, które wpływają w znacznych stopniu na niepowodzenie programów rozwojowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject turystyka pl
dc.subject strategia rozwoju regionalnego pl
dc.subject turystyka biznesowa pl
dc.title Miejsce turystyki biznesowej w strategiach rozwoju miast i regionów pl
dc.title.alternative Business tourism in local development strategies pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-15T08:19:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info