Psychologiczne uwarunkowania odbioru reklamy przez uczniów Szkoły Podstawowej w Kamienicy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Olszak, Małgorzata
dc.date.accessioned 2013-10-15T13:39:49Z
dc.date.available 2013-10-15T13:39:49Z
dc.date.issued 2009-09-21 22:10:33
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/980
dc.description.abstract Głównym celem pracy jest ukazanie jaki wpływ na dzieci w wieku szkolnym wywiera reklama, jak oddziałuje na ich potrzeby i kształtowanie postaw oraz jaki jest stosunek młodych konsumentów i ich rodziców do reklam – szczególnie reklam telewizyjnych. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono zagadnienia związane z marketingiem. Wyjaśniono znaczenie terminów kluczowych związanych z marketingiem i opisano jak rozwijał się w społeczeństwie postindustrialnym. W kolejnych podrozdziałach scharakteryzowano cele i spełniane przez niego funkcje oraz wyszczególniono jego rodzaje. W ostatnim podrozdziale opisano podstawowe modele marketingowe. W rozdziale drugim skupiono uwagę na jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, czyli reklamie. Opisano najistotniejsze rodzaje reklam oraz ich związek z marketingiem – mix, a także ukazano różne ujęcia definicyjne reklamy, także jej cele i zasadnicze funkcje. W kolejnych podrozdziałach zajęto się opisem najczęściej spotykanych nośników reklamy i przedstawieniem modeli komunikowania się z rynkiem konsumenckim. W tym rozdziale zwrócono uwagę także na rolę, jaką pełnią komunikaty reklamowe w promocji produktów adresowanych do dzieci oraz na sposób tworzenia przekazów reklamowych, które trafiają do najmłodszych widzów. Rozdział trzeci poświęcono w całości aspektom psychologicznym związanym z wpływem reklamy na dzieci w wieku szkolnym. Przedstawiono krótką charakterystykę rozwoju dziecka w wieku szkolnym oraz cechy przekazu reklamowego adresowanego do dzieci w tym wieku. Opisano także rolę emocji zawartych w komunikatach reklamowych oraz ich możliwy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Ważne miejsce w tym rozdziale zajmują również techniki perswazyjne adresowane do dzieci. W ostatnim podrozdziale zamieszczono opis pośrednich i bezpośrednich skutków, jakie wywołują reklamy promujące produkty dla młodych widzów. Czwarty rozdział pracy zawiera metodologię badań wraz z wnioskami. Respondentami byli zarówno rodzice jak też ich dzieci - uczniowie Szkoły Podstawowej w Kamienicy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject dzieci szkolne pl
dc.title Psychologiczne uwarunkowania odbioru reklamy przez uczniów Szkoły Podstawowej w Kamienicy pl
dc.title.alternative Psychological conditions perception of advertisement by school age children Primary School in Kamienica pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-15T13:02:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info