Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia na przykładzie Szpitala Specjalistycznego im. J. Śniadeckiego w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Stokłosa, Urszula
dc.date.accessioned 2017-05-15T12:35:20Z
dc.date.available 2017-05-15T12:35:20Z
dc.date.issued 2011-02-23 17:33:47
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9858
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu wprowadzenia certyfikatu ISO w szpitalu na poziom świadczonych usług i satysfakcji pacjenta. Część teoretyczna wprowadza zagadnienia związane z jakością, certyfikowaniem, akredytacją i specyfiką certyfikatów ISO. Natomiast w części empirycznej dokonano analizy danych dotyczących badań satysfakcji pacjenta przeprowadzonych w Szpitalu Specjalistycznym w Nowym Sączu w latach 2007 – 2009, wykorzystując takie metody analityczne jak: rangowanie, dynamika zmian, analiza Pareto. W celu możliwości dokonania oceny wyników zgodnie z założeniami ISO 9001, pogrupowano tematycznie pytania zgodnie z skonstruowanym w tym celu modelem produktu – usługi medycznej świadczonej w szpitalu. Stwierdzono, że system zarządzania jakością i wdrożony certyfikat ISO w Szpitalu Specjalistycznym im. J. Śniadeckiego w Nowym Sączu nie zagwarantował poprawy jakości usług medycznych. Wyniki obrazują tendencję zmian oraz identyfikują obszary wymagające poprawy wizerunku a co za tym idzie ogólnej poprawy jakości usług. Jak wykazano w niniejszej pracy większość pracowników pozytywnie ocenia wprowadzony system zarządzania jakością i z biegiem czasu widzi w związku z jego funkcjonowaniem coraz większe korzyści. Natomiast pacjenci wskazują tylko na stopniową poprawę w części dotyczącej jakości obsługi, jednakże końcowa ocena satysfakcji pacjenta jest negatywna. Główny wpływ na ten fakt ma zła komunikacja z pacjentem, która została zidentyfikowana jako problem, na każdym badanym oddziale. Stwierdzono również, że coraz większy wpływ na ocenę świadczonej usługi maja rosnące wymagania wobec świadczeniodawcy. pl
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the impact of the introduction of the ISO certificate at the hospital level of service and patient satisfaction. The theoretical part introduces issues related to quality, certification, accreditation and specificity of ISO certifications. However, in an analysis of empirical data on patient satisfaction surveys conducted in the Specialist Hospital in Nowy Sacz in the years 2007 - 2009, using analytical methods such as: Ranking, the dynamics of change, Pareto analysis. For capability of effecting of estimate of result according to foundation ISO 9001, it group questions according to constructed in this purpose in hospital model of product of medical favor showed thematically. It was found that the quality management system and implemented the ISO in the Specialist Hospital. J. Sniadecki in Nowy Sacz is not guaranteed to improve the quality of medical services. The results illustrate the trend changes, and identify areas for improving the image and thus improve the overall quality of service. As majority employee positively in the present work exert evaluate introduced system management quality and it sees greatest benefits with run of time by reason of its functioning more. However, patients indicate on gradual correction in part only concerning quality attendance, however, final estimate of satisfaction of patient is negative. The main impact of this fact is bad communication with the patient who is identified as a problem, for each test unit. It was also found that an increasing impact on the evaluation of service may increasing demands on providers. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject certyfikat pl
dc.subject system zarządzania jakością pl
dc.subject ochrona zdrowia pl
dc.subject szpital pl
dc.subject usługa medyczna pl
dc.subject satysfakcja pacjenta pl
dc.subject quality pl
dc.subject certification pl
dc.subject quality management system pl
dc.subject health care pl
dc.subject hospital pl
dc.subject medical service pl
dc.subject patient satisfaction pl
dc.title Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia na przykładzie Szpitala Specjalistycznego im. J. Śniadeckiego w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Quality management in public health on the example of the Specialized Hospital named after J. Śniadecki in Nowy Sącz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-01-09T08:38:12Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info