Tematem niniejszej pracy są wizerunki medialne przywódców politycznych. Wybór
tego zagadnienia ściśle wiąże się z dzisiejszymi relacjami między mediami
a polityką. Wszak to właśnie środki masowego przekazu najbardziej manipulują ludzką
rzeczywistością, także w kontekście politycznym. Większość ludzi wierzy prezentowanemu
wizerunkowi medialnemu, dlatego też rośnie rola osób specjalizujących się w zakresie jego
kreowania. Przywódcy zdobywają dziś założone cele przy pomocy mass mediów.
Celem pracy było omówienie metod kreowania wizerunków medialnych polityków.
Szczególną uwagę zwrócono na udział mediów, marketingu politycznego oraz ich wpływu na
przeciętną jednostkę społeczną. W celu poparcia teoretycznych rozważań, analizie poddano
trzech współczesnych polityków: Baracka Obamę, Silvio Berlusconiego oraz Angele Merkel.
The subject of this work are the media images of political leaders. The choice of this
issue is closely associated with today's relationship between media and politics. After all, it is
the media manipulate the most human reality, even in a political context. Most people believe
the image presented by the media coverage, thus increasing the role of individuals
specializing in the creation of this image. Today, the leaders are gaining their objectives by
using mass media.
The aim of this study was to discuss methods of creating media images of politicians.
Particular attention was paid to the participation of the media, political marketing and its
impact on the average social unit. In order to support the theoretical considerations, it have
been analyzed three contemporary politics: Barack Obama, Silvio Berlusconi, and Angela
Merkel.