Wpływ motywacji finansowej na efektywność zespołu sprzedażowego na przykładzie przedsiębiorstwa telemarketingowego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Gamrot, Aneta
dc.date.accessioned 2013-10-29T10:51:17Z
dc.date.available 2013-10-29T10:51:17Z
dc.date.issued 2009-12-13 21:55:42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1217
dc.description.abstract W pracy przedstawiono różnorodne sposoby tradycyjnych i nowoczesnych metod motywacji, jako niezbędnych narzędzi zwiększających zaangażowanie pracowników w wykonywaną pracę, a także podnoszących ich efektywność. Na przestrzeni kilkunastu lat pod względem motywowania zaszły duże zmiany. Wszystkie te czynniki czyli zmiana świadomości pracodawców i ich pracowników, zmiany na rynku pracy, a także istniejąca konkurencja powoduje, iż niezbędne jest tworzenie w przedsiębiorstwach systemów motywacyjnych, które w dużej mierze decydują o efektywności i sukcesach kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. W pracy zostały przedstawione metody motywacji oraz czynniki motywacyjne mające wpływ na pracowników, ze szczególnym naciskiem na stosowanie i skuteczność motywacji finansowej. Jako przykład przedstawiono system motywacyjny stosowany w firmie Creative Center. Firma Creative Center działa głównie w branży call center. Przedsiębiorstwo zostało wybrane, ponieważ w tej branży szczególnie liczą się wyniki poszczególnych osób, a zatem zaangażowanie i chęci są niezbędne do osiągania wytyczonych celów. Podstawowym problemem badawczym było pytanie „czy metody motywacji finansowej mogą skutecznie wpływać na efektywność przedsiębiorstwa?” Do powyższego problemu stworzono kilka hipotez badawczych i pytań szczegółowych, na które respondenci odpowiadali wypełniając kwestionariusz ankiety. Uzyskane wyniki pozwoliły na udzielenie odpowiedzi między innymi na pytania dotyczące skuteczności motywacji finansowej, najefektywniejszych czynników motywacyjnych, popularności motywacji pozapłacowej, najbardziej zadowalających zarobków, czynników mających wpływ na zmianę pracy a także roli menedżera w procesie motywacji. Z przeprowadzonych badań wynika, iż metody motywacji finansowej mogą skutecznie wpływać na efektywność przedsiębiorstwa i że są bardziej skuteczne i powszechne od motywacji pozapłacowej. Badani udzielili więc twierdzącą odpowiedź na postawione pytanie badawcze sprawiając, iż cel powyższej pracy został w całości zrealizowany. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject efektywność pracy zespołowej pl
dc.subject lider w grupie pl
dc.subject call centers pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject telemarketing pl
dc.title Wpływ motywacji finansowej na efektywność zespołu sprzedażowego na przykładzie przedsiębiorstwa telemarketingowego pl
dc.title.alternative Influence of financial's motivation on productivity of sale's team for instance the telemarketing's company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-10-28T13:02:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info