Browsing Wydział Nauk Społecznych i Informatyki / College of Social and Computer Sciences by Title

WSB-NLU Repository

Browsing Wydział Nauk Społecznych i Informatyki / College of Social and Computer Sciences by Title

Sort by: Order: Results:

  • Olejniczak, Karolina (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2014)
    Competitiveness of regions depends on the establishment of public administration and the forms of governance. Of great importance is the tendency to cooperation and social responsibility of both the public authorities and ...
  • Baran, Małgorzata (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    The aim of this paper is to show production company as a purposeful system, characterized by goal-seeking behaviour, complexity, probabilistic, with sequential states, and the ability of self-regulation. These features ...
  • Mariawici 
    Mędzelowski, Tadeusz (1993)
    Artykuł przybliża działalność Kościoła Katolickiego Mariawitów i Starokatolickiego Kościoła Mariawitów w Polsce.
  • Plata-Alf, Dagmara (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2013)
    The development of communication-information technology has led to the transfer of the communication process to a virtual environment influencing while at the same time providing an opportunity and a challenge for ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2016-11-04)
    Materiały z konferencji "Reputacja kraju jako fundament siły konkurencyjnej", która odbyła się w Warszawie w dn. 9-10.12.1998 r.
  • Kwak, Wioletta (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    This paper presents the analysis of strategic decisions made by non- profit organizations in the context of value-based marketing. In the process of formulating and realizing the strategy non-profit organizations ...
  • Britchenko, I.G.; Bielawcew, M.I.; Tiahunowa, N.M. (RWW PUSKU, 2008)
    Podręcznik szkoleniowy przedstawia teorię i naukowe podstawy marketingu w bankach, główne parametry mechanizmów marketingowych z tworzeniem, prowadzeniem i dystrybucją kapitału bankowego, jego narzędzi, produktów, procesów, ...
  • Nikitin, A.V.; Ivanova, T.H.; Britchenko, I.G.; Momot, O.M. (KNEU, 2010)
    Edukacyjno metodyczny przewodnik do samodzielnej nauki przedmiotu "Marketing w banku" jest przygotowany dla studentów studiujących według planu studiów licencjackich i uczą tego przedmiotu jako przedmiotu do wyboru. Edycja ...
  • Jewicz, Ju. Ju.; Britchenko, I.G. (OOO «Techserwis», 2014)
    W książce przedstawiono aktualne zagadnienia promocji produktów edukacyjnych w przestrzeni internetowej Ukrainy, promowanie produktów MBA na ukraińskim rynku usług edukacyjnych. Dla nauczycieli, studentów i specjalistów, ...
  • Mędzelowski, Tadeusz (2000)
    W trakcie tworzenia Policyjnej Izby Tradycji w Tarnowie autor artykułu otrzymał 300 szklanych negatywów nigdzie nie publikowanych. Wśród nich było 12 negatywów na których był Marszałek Józef Piłsudski. Artykuł omawia ...
  • Jankowska, Justyna (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    Company (Enterprise) internationalization is a complex process. In addition, assessment of its proceedings and its degree is not an easy and unambiguous task. This article includes summary of indicators of internationalization ...
  • Stopochkin, Artem (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2017-05-23)
    V monografii issledovany problemy upravleniya ustojchivym razvitiem nacional'nyh social'no-ekonomicheskih sistem. Na osnove provedennyh issledovanij avtorom razrabotan mekhanizm gosudarstvennogo upravleniya ustojchivym ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2004)
  • Karwala, Sebastian (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2007)
    These days the competitive advantage of an organization is to a great extent a matter of intellectual capital and it is management. The dynamism of change and globalization are becoming a challenge for many organizations. ...
  • Stolarska, Diana (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2012)
    Trust management in a company is a relatively new concept in management studies, yet it is attracting increasing attention. So far, interest in trust in the context of commercial organizations has focused mainly on its ...
  • Czaplak, Joanna (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2013)
    The article contains an analysis of methods of organization in municipal services in the years 2007-2011 within the sphere of public utility services in Poland. It consists of two parts. The first chapter describes methods ...
  • Ujwary-Gil, Anna; Śliwa, Kazimierz R. (2006)
    Celem niniejszego artykułu jest ocena operacyjnej efektywności w gospodarowaniu zasobami przedsiębiorstwa. Z wykorzystaniem metody VAIC™ analizie poddano kapitał fizyczny i strukturalny dwóch polskich spółek telekomunikacyjnych: ...
  • Boćko, Bartosz (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2007)
    Strategic alliance has become an integral aspect of the corporate strategy. However numerous studies show that 70% of alliances fail. In order to create strategic alliance company should take following steps: programming ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2014-11-19)
    Materiały z konferencji pt. „Miasteczko Multimedialne jako szansa rozwoju Sądecczyzny”, która odbyła się w Rytrze 09.06.2011 r.
  • Mędzelowski, Tadeusz (1994)
    Do Biecza od XIV wieku przyjeżdżał królewski sąd ziemski i był on siedzibą wyższego prawa magdeburskiego. W związku z tym, że zlokalizowane w nim było sądownictwo grodzkie i ziemskie posiadał Biecz prawo miecza czyli prawo ...

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Info