Ekspansja polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynek chiński

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Łukawiecki, Szymon
dc.date.accessioned 2014-01-11T08:41:01Z
dc.date.available 2014-01-11T08:41:01Z
dc.date.issued 2012-09-29 11:11:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3787
dc.description.abstract Tematem pracy jest „Ekspansja polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynek chiński”. Precyzja tego tematu wynika ze specyfiki funkcjonowania MSP w konfrontacji z ekspansją rynkową na teren Azji. Inspiracją do poświęcenia większej uwagi temu tematowi stała się strategia zdobywania rynków przez małe podmioty gospodarcze, które posiadając znacznie mniejsze zatrudnienia i często ograniczone fundusze, muszą konkurować z korporacjami w ubieganiu się o rynki, które dla wszystkich podmiotów są szczególne i trudne do zdobycia, ale z drugiej strony bardzo dochodowe i stąd powstaje ogromna presja ich zdobycia. Niniejsza praca, a dokładnie badania przeprowadzone na próbie 20 małych i średnich przedsiębiorstw współpracujących z rynkiem chińskim, ma za zadanie pokazać podejście polskich przedsiębiorców w osiągnięciu sukcesu handlowego na rynku chińskim. Doświadczenia ze współpracy handlowej dowodzą, że międzynarodowa wymiana gospodarcza z Chinami jest grą o sumie dodatniej, czyli przynosi korzyści zarówno stronie eksportującej, jak i importującej. pl
dc.description.abstract The topic of the thesis is „The expansion of Polish small and medium-size enterprises on the Chinese market” Accuracy of this topic is the results of the specific needs of SMEs in the face of market expansion into Asia. The inspiration to pay more attention to this subject was a strategy of gaining market by small business, which has much smaller employment and often limited resources than big corporations but still do their best to compete with them. The pressure put on companies is even bigger because of possible profitability waiting on Chinese market. The following chapters and especially conducted research on 20 SMEs that has already been present on a Chinese market for a few years have a goal to illustrate the way of Polish companies achieving business success on Chinese market. Experience that one gains while making business with Chinese is profitable for both sides. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject ekspansja pl
dc.subject MSP pl
dc.subject Chiny pl
dc.subject gospodarka pl
dc.subject handel pl
dc.subject expansion pl
dc.subject SMEs pl
dc.subject China pl
dc.subject economy pl
dc.subject trade pl
dc.title Ekspansja polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynek chiński pl
dc.title.alternative The expansion of Polish Small and Medium-Size enterprises on the Chinese market pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-09T10:27:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info