Innowacyjność produktów i usług jako główny czynnik wpływający na wynik finansowy przedsiębiorstw działających w małych miejscowościach turystycznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Nowobilska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2014-01-21T06:54:54Z
dc.date.available 2014-01-21T06:54:54Z
dc.date.issued 2012-07-18 12:38:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4435
dc.description.abstract Prezentowana poniżej problematyka jest związana z badaniem jak innowacyjne pomysły wykorzystywane w turystyce wpływają na wyniki finansowe mikro i małych przedsiębiorstw, rozwijających się w małych miejscowościach turystycznych. Celem pracy jest udowodnienie, że innowacyjne inwestycje zarówno w skali indywidualnych przedsiębiorstw, jak również w skali regionu znacznie przyczyniają się do poprawy kondycji finansowej badanych firm. W realizacji postawionych celów i weryfikacji hipotez wykorzystano badania teoretyczne i empiryczne. Badania empiryczne, z uwzględnieniem informacji o charakterze ilościowym, wykonano w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród przedsiębiorców działających w powiecie tatrzańskim, gminy Bukowina Tatrzańska. Wyniki badań potwierdzają zgodność założonych hipotez. Mieszkańcy poszczególnych miejscowości uzyskali znaczną poprawę wyników finansowych dzięki wprowadzanym innowacjom. pl
dc.description.abstract A topic presented below is associated with the study about how the innovative ideas used in tourism affect the financial results of micro and small enterprises that are developing in small tourist towns. Aim of this study is to prove that innovative investments both at the scale of individual companies and as well at the scale of region, significantly contribute to improvement of financial condition of the surveyed companies. Theoretical and empirical research have been used to realise the objectives and to validate the hypotheses. Empirical studies, including quantative information, have been made basing on a survey conducted among entrepreneurs operating in the municipality of Bukowina Tatrzańska, district of Tatra. The results of the studies confirm compatibility of assumed hypotheses. Residents of each village have achieved significant improvement in financial performance due to these implemented innovations. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject innowacje pl
dc.subject procesy innowacji pl
dc.subject formy innowacji pl
dc.subject przedsiębiorstwo innowacyjne pl
dc.subject innowacje w turystyce pl
dc.subject analiza finansowa pl
dc.subject kondycja finansowa pl
dc.subject zysk pl
dc.subject strata pl
dc.subject innovations pl
dc.subject innovation processes pl
dc.subject forms of innovation pl
dc.subject innovational enterprise pl
dc.subject innovations in tourism pl
dc.subject financial analysis pl
dc.subject financial condition pl
dc.subject profit pl
dc.subject loss pl
dc.title Innowacyjność produktów i usług jako główny czynnik wpływający na wynik finansowy przedsiębiorstw działających w małych miejscowościach turystycznych pl
dc.title.alternative Innovation of products and services as a major factor affecting the financial performance of enterprises operating in small tourist places pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-20T20:33:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info