Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) - nową formą budowania przewagi konkurencyjnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Pająk Patrycja
dc.date.accessioned 2014-01-26T12:11:59Z
dc.date.available 2014-01-26T12:11:59Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4783
dc.description.abstract Dla większości przedsiębiorców i menedżerów działania etyczne i zgodne z zasadami Corporate Social Responsibility w dzisiejszych czasach są podstawą w podejmowaniu codziennych decyzji. Przedsiębiorcy biorą pod uwagę nie tylko swoje korzyści, ale również dobro społeczeństwa i dlatego też w swoich działaniach nie tylko przestrzegają normy odpowiedzialnego biznesu, ale również na bieżąco podnoszą poziom efektywnego działania. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie znaczenia koncepcji Corporate Social Responsibility oraz jej ogromnego wpływu na wizerunek firmy, jej działania oraz kontakty z interesariuszami oraz wpływ na jej długoterminowe cele strategiczne. Hipoteza badawcza zakłada, że przestrzeganie zasad odpowiedzialnego biznesu podnosi poziom etyczny przedsiębiorstw, a w konsekwencji zwiększa jej efektywność oraz konkurencyjność nie tylko na rynku krajowym, ale również na rynku międzynarodowym. Scharakteryzowano pojecie Corporate Social Responsibility, jego historię jak również argumenty za i przeciw stosowania się do zasad odpowiedzialnego biznesu. Przedstawione zostały korzyści społeczne i korzyści dla przedsiębiorstw płynące z przestrzegania zasad odpowiedzialnego biznesu. Opisane zostały modele społecznej odpowiedzialności; model after profit i before profit obligations. Ujęta została również reakcja i postawa społecznych firm oraz koncepcja stakeholdres. Przedstawiono znaczenie Corporate Governance oraz modele nadzoru właścicielskiego. Identyfikacji poddano oczekiwania interesariuszy w stosunku do przedsiębiorstw oraz strategię i proces zarządzania strategicznego. Przedstawiono również podział interesariuszy i ich charakterystykę. Pzybliżono znaczenie stosowania narzędzi podnoszących poziom świadomości etycznej organizacji oraz jej wpływ na jej otoczenie zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Zaprezentowano kulturę organizacyjną oraz zawarte w niej wartości moralne. Poza tym scharakteryzowane zostało znaczenie dbania o ochronę środowiska naturalnego oraz programy wdrażane przez przedsiębiorstwa w tym celu. Przedstawiono firmę British American Tobacco, która jako firma tytoniowa może budzić kontrowersje, jeśli chodzi o działanie społecznie odpowiedzialne. Scharakteryzowano programy etyczne i edukacyjne stosowane przez firmę British American Tobacco oraz działania na rzecz społeczności lokalnej, dbałość o bezpieczeństwo w miejscu pracy oraz ochronę środowiska. Największa uwaga została skupiona na stworzonym na podstawie dialogu ze społeczeństwem Social Reporting. W raporcie zostały uwzględnione oczekiwania, opinie i sugestie partnerów społecznych oraz zobowiązania firmy w stosunku do swoich interesariuszy. Raport pomaga otoczeniu firmy lepiej zrozumieć jej intencje, natomiast z drugiej strony firma może lepiej zrozumieć oczekiwania swoich partnerów społecznych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject Corporate Social Responsibility pl
dc.subject społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw pl
dc.subject corporate governance pl
dc.subject nadzór korporacyjny pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem pl
dc.subject instrumenty etyczne pl
dc.title Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) - nową formą budowania przewagi konkurencyjnej pl
dc.title.alternative Corporate Social Responsibility (CSR) - a new form which helps to gain the advantage over competitors en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info