Debaty telewizyjne między Aleksandrem Kwaśniewskim a Lechem Wałęsą w wyborach prezydenckich 1995 roku. Przebieg i wpływ na wynik wyborów.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ekes, Janusz
dc.contributor.author Goławska, Renata
dc.date.accessioned 2013-09-09T08:14:08Z
dc.date.available 2013-09-09T08:14:08Z
dc.date.issued 2009-03-18 15:19:06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/584
dc.description.abstract W 1995 roku po raz pierwszy w Polsce zwrócono tak wielką uwagę na działanie marketingu politycznego. Aleksander Kwaśniewski wraz ze sztabem wykorzystali wszystkie narzędzia marketingowe i zastosowali je w kampanii. Wizerunek kandydata lewicy był niemal idealny, silnie kontrastujący się z wizerunkiem Lecha Wałęsy. Na tej bazie prowadzono kampanię, w której kluczowym elementem były bez wątpienia obie debaty telewizyjne, przeprowadzone po I turze wyborów. Aleksander Kwaśniewski potwierdził w nich szeroko rozpowszechniane opinie, że jest człowiekiem dialogu i kompromisu. Na tym tle Lech Wałęsa zaprezentował jako człowiek walki, ale też jako człowiek konfliktowy. Taka taktyka prezydenta urzędującego potwierdziła jego równie szeroko rozpowszechniony wizerunek osoby agresywnej i pyszałkowatej. W konsekwencji doprowadziło to do jego klęski. Stąd wydaje się uzasadniona próba analizy obu debat oraz wypowiedzi obu kandydatów, a także zademonstrowanych przez nich zalet i słabości charakteru. Analiza taka pozwoliłaby zweryfikować utrwalone na ten temat opinie. Pierwszy rozdział pracy zarysowuje kampanię Aleksandra Kwaśniewskiego i Lecha Wałęsy przed pierwszą turą. Zawarte w nim informacje związane są z wykorzystaniem przez sztaby, narzędzi marketingu politycznego w kampaniach. Drugi i trzeci rozdział przedstawiają i analizują problematykę oraz przebieg debat, wraz z najciekawszymi wypowiedziami obu kandydatów i dziennikarzy debaty te obsługujących. Wreszcie czwarty rozdział poświęcony jest prezentacji i analizie opinii naukowców i dziennikarzy i politologów, na temat całości kampanii, a debat przede wszystkim. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject wybory prezydenckie pl
dc.subject debaty pl
dc.subject marketing polityczny pl
dc.title Debaty telewizyjne między Aleksandrem Kwaśniewskim a Lechem Wałęsą w wyborach prezydenckich 1995 roku. Przebieg i wpływ na wynik wyborów. pl
dc.title.alternative Televised Debates between Aleksander Kwasniewski and Lech Walesa in 1995. The Process, outcomes and the Way they influenced the Election Results. pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-05T12:58:35Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info