Merchandising jako jedna z metod perswazyjnych zwiększających sprzedaż w handlu detalicznym na przykładzie hipermarketu Tesco w Lublinie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Malinowska Joanna
dc.date.accessioned 2014-03-04T09:14:28Z
dc.date.available 2014-03-04T09:14:28Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6676
dc.description.abstract System informacji, pozycja na półce, wielkość ekspozycji i inne elementy zagospodarowania powierzchni sprzedaży powodują, że klient jest skłonny kupić dany produkt lub kupić cokolwiek. I właśnie nauka o kupowaniu podpowiada, jak wykorzystać te wszystkie narzędzia, krótko mówiąc – jak zorganizować Merchandising, czyli m.in. stworzyć warunki sprzyjające możliwie długiemu przebywaniu klienta w sklepie. Badania dowodzą także, że im dłużej klient przebywa w sklepie, tym więcej kupuje. Trzeba przy tym pamiętać, że czas spędzony w sklepie zależy w przeważającej mierze od komfortu i przyjemnych wrażeń, które zapewnimy klientom. Dla tworzenia efektywnych powierzchni sprzedaży, sprzyjających zadowoleniu zarówno klientów, jak i detalistów, najbardziej odpowiednie są sklepy wielkopowierzchniowe, czyli super i hipermarkety. To tutaj właśnie inwencja twórcza merchandisera posiada największe pole do popisu. Wychodząc z założenia, że sam sklep: usytuowanie, aranżacja wnętrza, panująca w nim atmosfera – sprzyjają najbardziej dokonywaniu zakupów, autorka pracy postanowiła potwierdzić to na przykładzie jednego z największych hipermarketów w Lublinie – sieci Tesco. Jeśli słuszność hipotetycznych założeń potwierdzona zostanie przez wyniki badań ankietowych i bezpośredniej obserwacji zachowań klientów w sklepie, praca, być może, stanie się przyczynkiem do wzbogacenia wiedzy o niebagatelnej roli merchandisingu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject handel detaliczny pl
dc.subject dystrybucja towarów pl
dc.subject perswazja jako element marketingu pl
dc.subject techniki perswazyjne pl
dc.subject merchandising pl
dc.subject hipermarket Tesco w Lublinie pl
dc.title Merchandising jako jedna z metod perswazyjnych zwiększających sprzedaż w handlu detalicznym na przykładzie hipermarketu Tesco w Lublinie pl
dc.title.alternative Merchandising – one of persuasive methods used in increasing retail, presented on example of hypermarket Tesco in Lublin en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info