Entrepreneurial teams play an extremely important role in the development of any
country, especially in developing countries. To understand entrepreneurial teams that
operate in a low-technology industry, we rely on the network and human perspective
on entrepreneurship. In this paper, we investigate how the social and human capital
of entrepreneurial team members influences their ability to identify entrepreneurial
opportunities and mobilize external resources. We extend prior research in two ways.
First, by using the ordered probit method to measure the identified entrepreneurial
opportunities number at the level of entrepreneurial teams. Second, to our
knowledge, there is a very small number of studies that have theoretically and
empirically investigated the mobilization of external resources, especially at the level
of entrepreneurial teams.
Zespoły podejmujące działania przedsiębiorcze odgrywają niezwykle ważną rolę
w rozwoju każdego kraju, a zwłaszcza w krajach rozwijających się. Aby zrozumieć te
zespoły, które działają w tradycyjnych przemysłach, opartych na mniej zaawansowanych
technologiach, przeprowadzono badania dotyczące wpływu perspektyw sieciowej
i związanej z zasobami ludzkimi na przedsiębiorczość. W artykule badamy w jaki
sposób kapitał społeczny i ludzki członków tych zespołów wpływa na ich zdolność rozpoznawania
szans przedsiębiorczych oraz mobilizacji zewnętrznych zasobów. Artykuł
poszerza wcześniejsze badania na dwa sposoby. Po pierwsze, wykorzystuje metodę
probit do pomiaru liczby zidentyfikowanych szans biznesowych na poziomie zespo-
łów przedsiębiorczych. Po drugie, zgodnie z naszą wiedzą, jest bardzo niewiele opracowań,
które teoretycznie i empirycznie analizowały zagadnienie mobilizacji zasobów
zewnętrznych, zwłaszcza w odniesieniu do działalności zespołów przedsiębiorczych.