Entrepreneurial Team: How Human and Social Capital Influence Entrepreneurial Opportunity Identification and Mobilization of External Resources

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Omri, Ahlem
dc.contributor.author Boujelbene, Younes
dc.date.accessioned 2016-05-07T10:23:26Z
dc.date.available 2016-05-07T10:23:26Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Omri, A., Boujelbene, Y., Entrepreneurial Team: How Human and Social Capital Influence Entrepreneurial Opportunity Identification and Mobilization of External Resources. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 3 : Entrepreneurship and Innovations : Novel Research Approaches. Ed. by K. Klincewicz, A. Ujwary-Gil, s. 25-42 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8984
dc.description.abstract Entrepreneurial teams play an extremely important role in the development of any country, especially in developing countries. To understand entrepreneurial teams that operate in a low-technology industry, we rely on the network and human perspective on entrepreneurship. In this paper, we investigate how the social and human capital of entrepreneurial team members influences their ability to identify entrepreneurial opportunities and mobilize external resources. We extend prior research in two ways. First, by using the ordered probit method to measure the identified entrepreneurial opportunities number at the level of entrepreneurial teams. Second, to our knowledge, there is a very small number of studies that have theoretically and empirically investigated the mobilization of external resources, especially at the level of entrepreneurial teams. pl
dc.description.abstract Zespoły podejmujące działania przedsiębiorcze odgrywają niezwykle ważną rolę w rozwoju każdego kraju, a zwłaszcza w krajach rozwijających się. Aby zrozumieć te zespoły, które działają w tradycyjnych przemysłach, opartych na mniej zaawansowanych technologiach, przeprowadzono badania dotyczące wpływu perspektyw sieciowej i związanej z zasobami ludzkimi na przedsiębiorczość. W artykule badamy w jaki sposób kapitał społeczny i ludzki członków tych zespołów wpływa na ich zdolność rozpoznawania szans przedsiębiorczych oraz mobilizacji zewnętrznych zasobów. Artykuł poszerza wcześniejsze badania na dwa sposoby. Po pierwsze, wykorzystuje metodę probit do pomiaru liczby zidentyfikowanych szans biznesowych na poziomie zespo- łów przedsiębiorczych. Po drugie, zgodnie z naszą wiedzą, jest bardzo niewiele opracowań, które teoretycznie i empirycznie analizowały zagadnienie mobilizacji zasobów zewnętrznych, zwłaszcza w odniesieniu do działalności zespołów przedsiębiorczych. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject entrepreneurial team pl
dc.subject entrepreneurial opportunity pl
dc.subject external resources pl
dc.subject social capital pl
dc.subject human capital pl
dc.subject zespół przedsiębiorczy pl
dc.subject szanse przedsiębiorcze pl
dc.subject zasoby zewnętrzne pl
dc.subject kapitał społeczny pl
dc.subject kapitał ludzki pl
dc.title Entrepreneurial Team: How Human and Social Capital Influence Entrepreneurial Opportunity Identification and Mobilization of External Resources pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info