Koszty i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa na przykładzie spółki z o.o. "Galicjanka" w latach 2001-2007

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mendys, Stanisław
dc.contributor.author Mąka-Miczołek, Iwona
dc.date.accessioned 2013-10-17T09:19:20Z
dc.date.available 2013-10-17T09:19:20Z
dc.date.issued 2009-09-23 09:56:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1019
dc.description.abstract Tylko ogromne przedsiębiorstwa wykorzystujące efekt skali i działające na globalnym rynku mogą z większym prawdopodobieństwem sukcesu ustabilizować politykę zarządzania nadając większe znaczenie sprzedaży aniżeli kosztom, gdyż ich ugruntowana pozycja zawsze zapewni pożądany efekt biorąc pod uwagę duży udział w rynku i proceduralnie sformalizowaną kontrolę kosztową, natomiast małe przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym i poddawane ciągłym wahaniom koniunkturalnym w zależności od sezonowości, dużym współczynnikiem kosztów zmiennych oraz słabo ugruntowanej polityce prawnej kraju muszą w pierwszym rzędzie zbudować schemat zarządzania kosztowego i w oparciu o ten „kręgosłup" tworzyć dopiero politykę sprzedażową. Zrozumiałe w tym momencie staje się dążenie kierownictw przedsiębiorstw do poszukiwania i stosowania narzędzi umożliwiających im podejmowanie decyzji ograniczających ryzyko gospodarcze, ułatwia to bowiem osiągnięcie złożonych celów: maksymalizacji zysku, kontynuacji działalności i rozwoju podmiotu gospodarczego. Zważywszy, iż w zasadzie nie ma narzędzia odpowiadającego równocześnie wszystkim wymaganiom zarządzania, celowe wydaje się przedstawienie rachunku kosztów, jak również określenia granic przydatności i opłacalności jego stosowania. W rozdziale pierwszym został przedstawiony teoretyczny aspekt pojęcia kosztów i rachunku zysków i strat. Wyjaśniono istotę prowadzenia i ewidencjonowania kosztów w przedsiębiorstwie oraz zależności pomiędzy kosztami a wydatkami, a stratami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa na rynku. Rozdział drugi poświęcony został rynkowi wód mineralnych i działalności przedsiębiorstwa „Galicjanka" Spółki z o.o. na rynku wód mineralnych w Polsce. W rozdziale trzecim przedstawiono genezę powstania omawianego przedsiębiorstwa „Galicjanki" Spółki z o.o., jej schemat organizacyjny oraz sposób i rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej. Rozdział czwarty przedstawia zasady ewidencjonowania kosztów i prowadzenia ksiąg rachunkowych, opis majątku i źródła jego finansowania, a ponadto analizę wyników finansowych spółki, ocenę płynności finansowej i rentowności sprzedaży. W rozdziale ostatnim dokonana została prezentacja kształtowania się kosztów w poszczególnych latach 2001-2007, analiza kosztów jednostkowych produkcji, dokonano podziału na koszty stałe i zmienne oraz przedstawiono wpływ struktury kosztów na kształtowanie się progu rentowności. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject analiza finansowa pl
dc.subject koszty w przedsiębiorstwie pl
dc.subject rynek napojów bezalkoholowych pl
dc.subject finanse przedsiębiorstwa pl
dc.title Koszty i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa na przykładzie spółki z o.o. "Galicjanka" w latach 2001-2007 pl
dc.title.alternative Costs and their meaning in activity of enterprise on the example of "Galicjanka Ltd" for years 2001-2007 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-16T07:35:59Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info