Analiza Strategiczna przedsiębiorstwa PPG Polifarb Cieszyn S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Szurman, Leszek
dc.date.accessioned 2017-09-14T11:05:53Z
dc.date.available 2017-09-14T11:05:53Z
dc.date.issued 2010-10-25 20:56:54
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10210
dc.description.abstract Celem pracy jest przeprowadzenie analizy strategicznej dla przedsiębiorstwa PPG Polifarb Cieszyn S.A. i opracowanie na tej podstawie propozycji działań strategicznych. Praca składa się z czterech głównych rozdziałów, pierwszy rozdział skupia się na teorii z zakresu zarządzania, strategii oraz zarządzania strategicznego. Rozdział ten dokładnie opisuje każde z wymienionych wcześniej zagadnień, począwszy od genezy po obecne rozwiązania w tych dziedzinach. Drugi rozdział z kolei opisuje metody analiz strategicznych i został podzielony na cztery części ze względu na typ analizy. Podrozdziały zawierają metody analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego, potencjału strategicznego przedsiębiorstwa oraz metody zintegrowane. Trzeci rozdział jest opisowy i skupia się na przedstawieniu samej firmy, miasta w jakim się znajduje oraz branży w jakiej działa. Rozdział został podzielony na dwie części, w pierwszej została przedstawiona historia od początku powstania zakładu aż do dnia dzisiejszego, miało to na celu ukazanie wielkiego doświadczenia badanego przedsiębiorstwa. Następnie przedstawiony został profil działalności, forma własności oraz cele i misja firmy, pokrótce została opisana także sytuacja kadrowo-finansowa. Druga część została poświęcona otoczeniu bliższemu przedsiębiorstwa, czyli położeniu geograficznemu, z podkreśleniem korzyści wynikających z bliskości granicy państwa z Czechami oraz ogólny opis regionu wraz z sytuacją demograficzną. Ostatni, czwarty rozdział jest to część praktyczna tej pracy, polegająca na zebraniu danych oraz wykonaniu analiz i wyciągnięciu wniosków. W tym rozdziale na podstawie otrzymanych wyników autor dokonał wyboru i propozycji właściwej strategii dla badanego przedsiębiorstwa. Podsumowując, udało się osiągnąć założenia autora dotyczące planu pracy, jej formy jak i zastosowanych metod badawczych. Dokładne podstawy teoretyczne jak i wynikająca z nich dobra metodologia przeprowadzania analiz, dały znakomite rezultaty w postaci klarownej strategii. Cel został osiągnięty, przedsiębiorstwo z Cieszyna posiada ułożoną strategię, dostosowaną do panujących obecnie warunków rynkowych jak i swoich możliwości technicznych, kadrowych i finansowych. Autor niestety nie widzi możliwości dalszego rozwoju swojej pracy w tej dziedzinie, gdyż politykę firmy jak i samą strategię ustala odgórnie grupa PPG, zarząd jednostki biznesowej w Cieszynie posiada jedynie władzę wykonawczą. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject metody strategiczne pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject przedsiębiorstwo PPG Polifarb Cieszyn S.A. pl
dc.title Analiza Strategiczna przedsiębiorstwa PPG Polifarb Cieszyn S.A. pl
dc.title.alternative Strategic Analysis for PPG Polifarb Cieszyn S.A. company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-06-19T13:02:54Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info