Abstract:
Opracowanie podejmuje problem konfliktów interpersonalnych, które pojawiają się w każdym miejscu pracy. Zawiera analizę pojęć związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz nakreśla wpływ różnych czynników na relacje interpersonalne w miejscu pracy. W pracy opisane zostały główne źródła konfliktów interpersonalnych oraz rodzaje konfliktów w środowisku pracowniczym. Jednocześnie zaprezentowane zostały najskuteczniejsze metody rozwiązywania i zapobiegania konfliktom. W części badawczej praca przedstawia problem i cele badawcze oraz analizę postawionych hipotez badawczych, które dokonano poprzez przeprowadzenie badania ankietowego wśród pracowników Banku Pekao S.A. W relacji z badania możemy dostrzec główne przyczyny konfliktów, występujących w placówce banku. Zapoznanie się z uwarunkowaniami tychże konfliktów, pozwoli dostrzec szybciej ich źródła i zlokalizować ich przyczyny, co może rozwieje dylematy niejednego kierownika czy pracownika.