Zastosowanie metody SPACE do diagnozy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa J.W. Construction

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Pisarek, Emilia
dc.date.accessioned 2018-03-12T13:26:36Z
dc.date.available 2018-03-12T13:26:36Z
dc.date.issued 2010-09-30 08:34:30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10344
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest ustalenie pozycji strategicznej J.W. Construction Holding SA w obszarze działalności deweloperskiej oraz zaproponowanie na tej podstawie kierunków rozwoju firmy. Praca ma zatem charakter poznawczy. Całość pracy zawarta jest w czterech rozdziałach. Celem kompleksowego przedstawienia zagadnienia, w pierwszym rozdziale pracy opisane zostało pojęcie strategii jako takiej, zarządzania strategicznego, które jest zarazem częścią procesu formułowania strategii przedsiębiorstwa, oraz sposób wykorzystania analizy strategicznej w ocenie ekonomiczno-finansowej kondycji danej organizacji. Przedstawiono różne podejścia do samej dziedziny zarządzania strategicznego, pochylając się jednakże nad elementami wspólnymi dla wszystkich autorów przedmiotu. Rozdział drugi ujmuje opisowo metody badawcze wykorzystywane do analizy strategicznej. Swoisty nacisk położony został na macierzowe metody analityczne: macierz Boston Consulting Group, macierz McKinseya/General Electric, macierz Arthura D. Little’a (ADL) oraz macierz Hofera-Schendela, które doskonale opisują zależności pomiędzy organizacją a jej otoczeniem zewnętrznym. Dodatkowo, przedstawione zostały analizy SWOT i SPACE, których zakres ma charakter dużo bardziej całościowy. W rozdziale tym dokonano charakterystyki wymienionych metod badań. W rozdziale trzecim skupiono się na organizacji, której badanie jest przedmiotem niniejszej pracy. Szczegółowe przedstawienie przedsiębiorstwa J.W. Construction Holding S.A. obejmuje: historię jego powstania i rozwoju, opis przedmiotu działalności przedsiębiorstwa, przytoczenie misji i celów strategicznych organizacji, prezentację jej sytuacji ekonomiczno-finansowej oraz charakterystykę jej otoczenia zewnętrznego. Charakterystyka tego rodzaju stanowi doskonałe przygotowanie czytelnika do analizy strategicznej omawianego przedsiębiorstwa. Badanie empiryczne przeprowadzono w rozdziale czwartym. Autorka przeprowadziła analizę SPACE przedstawionego uprzednio przedsiębiorstwa. Czynności analityczne doprowadziły do ustalenia obszarów działania spółki wymagających usprawnienia oraz wyznaczenia zarysu strategii dla przyszłego jej działania. Podsumowanie całości badań zawarto w zakończeniu pracy, gdzie przedstawiono również ogólne wnioski na temat oddziaływania wzajemnego środowiska, w którym spółka prowadzi działalność, a nią samą. Wysunięto również postulaty zmierzające do usprawnienia przedsiębiorstwa. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject analiza SPACE pl
dc.subject J.W. Construction Holding S.A. pl
dc.title Zastosowanie metody SPACE do diagnozy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa J.W. Construction pl
dc.title.alternative Applying the SPACE method for the assessment of the strategic position of J.W. Construction pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2018-02-22T14:14:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info