Zarządzanie relacjami z interesariuszami, jako jeden z elementów społecznej odpowiedzialności biznesu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Gryz-Gos, Agata
dc.contributor.other Waśkiewicz, Jan
dc.date.accessioned 2022-07-14T08:51:03Z
dc.date.available 2022-07-14T08:51:03Z
dc.date.issued 2022-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10632
dc.description.abstract Rosnące oczekiwania otoczenia, wobec podmiotów prowadzących działalność gospodarczą stawiają przed nimi coraz większe wyzwania oraz mobilizują do brania całkowitej odpowiedzialności za swoje działania. Dziś społeczna odpowiedzialność biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility – CSR) przestaje być domeną jedynie dużych międzynarodowych korporacji i zdobywa coraz większe zainteresowanie także wśród mniejszych podmiotów. CSR jest strategią bardzo szeroką a działania społecznie odpowiedzialne znacząco wpływają na wartość firmy: sprawiają, że wzrasta, jakość świadczonych usług czy wytwarzanych towarów, minimalizują ponoszone wydatki operacyjne, ułatwiają budowanie zaangażowanych zespołów, zwiększają więzi z klientami a w dłuższej perspektywie wpływają na wzrost zysków. Głównym celem niniejszej pracy było zbadanie, jaki jest poziom znajomości i stopień realizacji koncepcji CSR, wyrażonej w zarządzaniu relacjami z interesariuszami, wśród małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na obszarze okolic Warszawy. Autorka pracy przedstawiła podstawy teoretyczne koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zarządzania relacjami z interesariuszami. Wiążącym elementem pracy było badanie dokonane na próbie 30 losowo wybranych pracownikach, wytypowanych do badania małych i średnich przedsiębiorstw. Przeprowadzona analiza dowiodła, że relacje przedsiębiorstw z interesariuszami mają charakter głównie nieformalny a małe i średnie przedsiębiorstwa realizują działania noszące znamiona społecznej odpowiedzialności biznesu, nawet, jeżeli właściciele i pracownicy nie znają tego pojęcia. pl
dc.description.abstract The growing expectations towards business entities pose more and more challenges and mobilize them to take full responsibility their actions. Nowadays, corporate social responsibility (CSR) is no longer the domain of only large international corporations but is also gaining more and more interest among smaller entities. CSR is a very broad strategy and socially responsible activities significantly affect the value of the company: it increases the quality of services or manufactured goods, minimizes operating expenses, helps building committed teams, increases relationships with customers and, in the long run, increases profits. The main goal of this study was to examine the level of awareness and implementation of the CSR concept, expressed in stakeholder relations management, among small and medium-sized enterprises operating in the vicinity of Warsaw. The author of this work presented the theoretical foundations of the concept of corporate social responsibility and stakeholder relations management. The binding element of the work was a survey carried out on a sample of 30 randomly selected employees, selected for the study of small and medium-sized enterprises. The conducted analysis proved that relations between enterprises and stakeholders are mostly informal and that small and medium-sized enterprises carry out activities bearing the marks of corporate social responsibility, even if the owners and employees do not know this concept. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.subject społeczna odpowiedzialność biznesu pl
dc.subject CSR pl
dc.subject małe przedsiębiorstwo pl
dc.subject interesariusz pl
dc.subject relacje pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject corporate social responsibility pl
dc.subject small enterprise pl
dc.subject stakeholder pl
dc.subject relationes pl
dc.subject competitiveness pl
dc.title Zarządzanie relacjami z interesariuszami, jako jeden z elementów społecznej odpowiedzialności biznesu pl
dc.title.alternative Stakeholder relationship management as one of the elements of corporate social responsibility pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info