dc.contributor.advisor |
Piekarz, Halina |
|
dc.contributor.author |
Gajewski, Jacek |
|
dc.date.accessioned |
2013-10-24T08:14:03Z |
|
dc.date.available |
2013-10-24T08:14:03Z |
|
dc.date.issued |
2009-11-12 09:06:33 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/1140 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca została poświęcona zagadnieniu odpowiedzialności społecznej na przykładzie jednej z największych korporacji tytoniowych świata British American Tobacco. Coraz większa świadomość społeczna zmusza firmy do zwiększenia wrażliwości na otoczenie, w którym prowadzą swoją działalność biznesową. Dotyczy to w szczególności ostatniego dziesięciolecia. Wzrasta uwaga jaką przywiązuje się do wpływu biznesu na prawa człowieka i na środowisko naturalne. Firmy, które chcą odnieść sukces w dzisiejszych czasach muszą podążać drogą zrównoważonego rozwoju. Skuteczna strategia rozwoju przedsiębiorstwa musi obejmować wymiar ekonomiczny, ekologiczny i społeczny. Efektem tej strategii, w zakresie ekologiczno-społecznym, powinno być wyszukiwanie takich kierunków działań, które są społecznie odpowiedzialne, ekologicznie przychylne i jednocześnie ekonomicznie istotne dla firmy. W rozdziale 1. omówiono koncepcję, standardy oraz podejście organizacji biznesowych do zagadnienia odpowiedzialności społecznej . Sposób budowania strategii w oparciu o raporty, audyty i dialog społeczny zostały przedstawione w rozdziale 2. Rozdział 3. to ogólna charakterystyka działalności BAT zarówno w Polsce jak i w świecie oraz przedstawienie zasad prowadzenia przez nią odpowiedzialnego biznesu . W ostatnim rozdziale pracy udowodniono w jaki sposób BAT wciela w życie zasady dialogu z partnerami społecznymi tak aby przynosił on wymierne korzyści dla każdej ze stron. Praca jest próbą pokazania że nawet wielka korporacja wytwarzająca produkty szkodliwe dla zdrowia potrafi poprzez odpowiedzialną politykę i współpracę pozytywnie zmieniać rzeczywistość i skutecznie ograniczać skutki swojej działalności. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
społeczna odpowiedzialność biznesu |
pl |
dc.subject |
etyka biznesu |
pl |
dc.subject |
wiarygodność przedsiębiorstwa |
pl |
dc.subject |
rynek wyrobów tytoniowych |
pl |
dc.title |
Korporacyjna odpowiedzialność społeczna na przykładzie British American Tabacco Polska |
pl |
dc.title.alternative |
The corporate of social responsibility according to the British American Tabacco in Poland |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2013-10-23T10:46:21Z |
|