Abstract:
Polskie uzdrowiska oprócz prowadzenia nowoczesnych metod leczenia uzdrowiskowego, niekonwencjonalnych i innowacyjnych rozwiązań, urozmaicają oferty o produkty związane z nowoczesnym stylem życia idące w kierunku zachowania wysokiej sprawności fizycznej, urody, dobrego samopoczucia psychicznego. Taka orientacja uzdrowisk prowadzi do sytuacji, w której uzdrowiska nie ograniczają się tylko do przyjmowania kuracjuszy. Dlatego też turyści przyjeżdżają do uzdrowisk z wielu różnych powodów, które niekoniecznie maja coś wspólnego z występowaniem wód leczniczych. Rozwój turystyki uzdrowiskowej powinien odbywać się przy wspólnej współpracy władzy lokalnej, ustawodawczej jak i środowisk biznesowych, ponieważ turystyka zapewnia klientom, biznesowi i państwu popyt na podróże. W warunkach integracji z rynkiem Unii Europejskiej uzdrowiska polski przygotowują atrakcyjne, innowacyjne i konkurencyjne produkty obejmujące usługi lecznicze, profilaktyczne, sportowo-rekreacyjne, kulturalno rozrywkowe, co tworzy atrakcyjną ofertę w szerokim rozumieniu produktu turystycznego uzdrowisk. Turystyka może znacząco poprawić kondycję finansową uzdrowiska. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie tematyki związanej z coraz bardziej popularną turystyką uzdrowiskową, czy też leczniczą, produktem markowym na przykładzie jednego z najpiękniejszych polskich uzdrowisk, już od wieków zwanego „Perłą Polskich Uzdrowisk”, znanego prawie każdemu Uzdrowiska Krynica Zdrój.