Psychologiczne aspekty ceny dla firm działających w sektorze usługowym

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Kiryłów, Łukasz
dc.date.accessioned 2013-10-29T13:46:38Z
dc.date.available 2013-10-29T13:46:38Z
dc.date.issued 2010-06-11 12:48:42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1227
dc.description.abstract Praca ma na celu ukazanie psychologicznego aspektu ceny w sektorze usługowym. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym wyjaśniono pojęcia przedsiębiorczości i omówiono fazy rozwoju przedsiębiorczości, charakterystyczne cechy przedsiębiorcy oraz motywy podejmowania się tejże funkcji. W rozdziale drugim opisano formy prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W rozdziale trzecim opisano psychologiczne podstawy marketingu, reklamę i jej wpływ na zakupy. Rozdział czwarty zawiera techniki sprzedaży, zarządzanie sprzedażą, procesy i funkcje, przewidywanie i planowanie sprzedaży. W rozdziale piątym przedstawiono badania własne na temat zależności między psychologiczną percepcją pieniądza a ceną produktu. Hipotezy: 1.Istnieje zależność między atrakcyjnością ceny wyrażonej w wartościach pieniężnych a stanem emocjonalnym kupującego. Cena kształtująca się w końcówkach zbliżonych do całości powoduje, iż spostrzeganie ceny niższej od zaokrąglonej. 2. Istnieje zależność między ceną a brendem, jakością zakupywanego towaru wyrażającego się w stereotypie: wysoka jakość towaru musi nieść za sobą wysoka cenę. 3. Istnieje zależność między wysokością rabatu a decyzją zakupową, ponieważ konsument skupia się na wysokości rabatu a nie na cenie produktu przez co decyzja zakupowa jest podejmowana emocjonalnie a nie warunkowo. Aby udowodnić bądź tez obalić wyżej wymienione hipotezy w kwietniu 2010 roku zostały przeprowadzone badania metodą sondażu diagnostycznego. Analiza wyników badań zweryfikowała wszystkie hipotezy pozytywnie. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject działalność gospodarcza pl
dc.subject psychologia ekonomiczna pl
dc.subject psychologia konsumenta pl
dc.subject reklama pl
dc.subject sprzedaż pl
dc.subject usługi pl
dc.title Psychologiczne aspekty ceny dla firm działających w sektorze usługowym pl
dc.title.alternative Psychological aspects of the price in the services sector pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-29T11:07:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info